I min permo!

Direktlänk till inlägg 2 april 2015

2 april 2015

Av Olivia Wallin - 2 april 2015 21:13


Hej alla läsare! 

Jag har sett att ni är många som delat min blogg vilket glädjer mig oerhört mycket. Jag har varit lite dålig på att uppdatera men nu jäklar ska jag skärpa mig. Idag har jag varit i badhuset och simmat och tränat. Det är något jag gör varje vecka, det är både roligt och skönt att få röra lite på fläsket. Idag testade vi att använda tyngder till mina ben, vi kom på det förra besöket i badet eftersom mina ben åker fram när jag ska gå i vattnet vilket gör det helt omöjligt för mig att gå ordentligt. Det funkade faktiskt bättre än vad vi trodde, både balans och rörelserna blev enklare att göra. Efter en hel del tränande så testade vi att jag skulle gå utan att någon höll i mig och vet ni va?! Jag lyckades går några steg helt själv utan något som helst stöd. Det var otroligt roligt och både jag och mina assistenter Amanda och Sofhia som jag hade med mig blev både chockade och glada så vi stojade till riktigt ordentligt i bassängen, så det var tur att det inte var en massa folk där som vi störde. Om ni inte tror mig har vi filmat och ni kan se klippet här nedan.  ;)

 

Förutom bad och träning så tog jag en promenad till pickaboo för att köpa lite hemligheter inför påsken, på påskafton ska jag nämligen hem till min mamma  och min hund Tsatsiki för att käka lite god mat och umgås. Sen har jag mest slappat, lyssnat på lite ljudbok och njutit i fåtöljen med vetekudde och vetetofflor. Juste jag har ju bakat lite cakepops också, just nu ligger dem i frysen i väntan på att doppas choklad och strösslas. Ni får en bild på dem i morgondagens inlägg. 

 

Jag kommer om en stund också göra ett inlägg som handlar lite om mig som person och hur jag lever så glöm inte att läsa även det. :)  Resten av kvällen blir bara slapp och skitsnack med Amanda-Linnéa som inte har varit här på en hel vecka och hon är ju en sån där värmlänning som babblar konstant så jag kommer nog i säng ganska sent. ;) 

 

Ha det guld och ta hand om varandra

/ Olivia Wallin 

 

 
 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Wallin - 15 januari 2016 16:27

Jag vill lägga upp lite bilder här idag. Varma kramar från Olivia ...

Av Olivia Wallin - 14 november 2015 13:14


            I natt har det hänt en fruktansvärd terrordåd i Paris och många människor har misst sitt liv och många är skadade. Så idag skänker jag alla mina tankar till Paris, alla drabbade och anhöriga.    VILA I FRID ❤️...

Av Olivia Wallin - 11 november 2015 16:22


Idag på förmiddagen hade jag och mamma möte med chefen, det gick bra! Efter det satt jag och Jossan oss vid köksbordet och försökte förstå oss på min nya dator. Det gick både bra och dåligt! Annelie som levererade datorn har lovat ett nytt möte m...

Av Olivia Wallin - 10 november 2015 11:47

Hej! Igår var jag på gymet! Det gick bra! Åkte hem igen för att äta och duscha. Efter det åkte jag till min psykolog. Väl hemma igen så kom mamma, Siki och farmor på besök och fikade. På kvällen åt jag makaroner och korv, det var gott! d...

Av Olivia Wallin - 8 november 2015 15:06


Hej på er! Nu ska jag berätta var jag har varit och vad jag har gjort. I lördags förra veckan var jag hem till min farmor och fikade, vi pratade och hade det mysigt. På söndagen skulle Rasmus sova hos mamma och jag trodde dom ville vara själv...

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards