I min permo!

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Olivia Wallin - 6 april 2015 19:22

Eftersom jag inte kan prata med min mun så har jag ett hjälpmedel! Det är en dator som innehåller ett program som heter "Rolltalk", det är typ som en ordlista med Bliss-symboler. Jag har en stor gul knapp på insidan av låret som jag kan styra programmet med och klicka mig fram till de symboler jag vill välja.

När jag skrivit en mening av symboler så läser en dataröst upp meningen eller ordet jag skrivit.

Det är också på detta sätt jag bloggar! :)

 

Tack vare det här hjälpmedlet kan jag prata med vem som helst, när som helst. Jag kan vara lika spontan som alla andra om jag har min dator med mig.

Förut använde jag mig av en blisskarta, men då blev jag tvungen att vänta på att nån tog fram kartan för att jag skulle få säga vad jag ville, det är mycket bättre med datorn.


Tyvärr så började bloggen strula och varken bilder eller videos kunde laddas upp. Det hade ju varit kul att iallafall fått upp en bild på självaste datorn, men icke! Jag ska försöka lösa det till imorgon!

Nu ska jag  mysa och kolla på "Sofias änglar".


Ha en trevlig kväll allesammans! Kram


/Olivia Wallin

Av Olivia Wallin - 6 april 2015 10:19

Hej alla mina kära vänner och läsare! Jag vill börja inlägget med att säga att det är så roligt att det är så många som läser och uppskattar min blogg, då blir det ännu roligare att skriva och berätta om mitt liv och min vardag!  

Eftersom det varit fullt upp i helgen med allt påskfirande så får jag skriva om hela helgen idag när det lugnat ner sig lite istället!


På långfredagen var jag och min assistent Sofhia ut på Brukshotellet i Fagersta och dansade. Vi hade jätte kul!

 

Påskafton spenderades hemma på kärrvägen med mamma, mormor, morfar & Tzatsiki. Vi åt bland annat räkpaj och till efterrätt hade jag gjort Cakepops som jag bjöd på! Jag sov kvar på kärrvägen. Jag känner mig självklart hemma i min egen lägenhet, men jag kommer hem "på riktigt" när jag sover hos mamma & pappa utan assistenter, det blir som förr när jag var yngre! :)

    


På påskdagen åkte jag till skinnskatteberg för ännu ett påskfirande hemma hos morfar Bosse! Det blev god mat, fika & godis.


Det var kort och gott om min härliga påskhelg!


Senare idag kommer ytterligare ett blogginlägg om HUR jag bloggar.

Det kommer komma upp en video, lite bilder och en förklaring!

Hörs då! ;)


/Olivia Wallin!

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards