I min permo!

Direktlänk till inlägg 10 april 2015

Ut på tur aldrig sur!

Av Olivia Wallin - 10 april 2015 21:09

Hej mina kära läsare!
Dagen började med träning, den träning jag gjorde idag gör jag hemma jag ligger ofta på golvet och gör olika övningar som en sjukgymnast gett mig. Jag tränar varje dag för att hålla kroppen i trim samt att det är viktigt för min CP-skada att musklerna tränas så att jag håller kvar förmågan att kunna styra min muskler hyfsat bra, jag strechar också kroppen för att jag inte ska ha såna smärtor i rygg, ben, axlar, nacke mm. Efter träningen var det dags för lite frukost och sedan en lång och skön dusch.

Min assistent Amanda-Linnéa jobbade idag och hade med sig sin bil, så vi bestämde oss för att göra en liten utflykt idag, egentligen skulle vi gått ut och ätit nu på kvällen men vi kände att vi hellre åkte iväg någonstans på dagen och sen köra en myskväll. Vi packade in oss i bilen och for till Norberg, när vi väl hade hittat en parkering så tog vi och satte oss på Elsa Anderssons konditori och fikade. När vi hade fikat klar satt vi kvar en lång stund och njöt av solen och det vackra vädret. Jag tror vi båda satt tysta och bara njöt i 30 minuter och jag somnade till och med av en liten stund och det tror jag att A-L också gjorde. Sedan gick vi till blomsteraffären och köpte en blomma till min vän Josefine som vi skulle sätta på hennes grav, tyvärr hade de inga gravljus där så vi fick ta en tripp in på Coop för att köpa det. Vi promenerade till kyrkogården och jag jäklades lite med A-L och tog en rejäl omväg där inne som inte var den roligaste att gå men fram kom vi tillslut. När vi kom fram så tände vi ljuset och plaserade blomman fint vid gravstenen, sen satt jag ensam en stund och tänkte på Josefine och bara kände att jag hade ro i kroppen även om det såklart gör både ont och är väldigt tragiskt att hon är borta och jag saknar henne verkligen. Sen kom A-L tillbaka och vi satt och pratade lite för Josefine om hur mitt liv ser ut idag och jag satt och tänkte på alla roliga minnen vi har tillsammans. Efter att vi varit där i kanske 45 minuter så gick vi tillbaka till centrum och köpte mjölk eftersom jag sabbade all mjölk vi köpte igår. Sen var det dags att dra sig tillbaka till Fagersta, innan vi åkte hem köpte vi med oss pizza ifrån Västanfors som vi sen avnjöt ute på balkongen i solen.
Efter pizzan har jag bara suttit ute och njutit av solen på balkongen, först så lyssnade jag på musik och sen körde jag lite ljudbok. Jag har faktiskt haft utepermon på balkongen, den är så bra för att man kan ställa in den så att man ligger i den vilket är otroligt skönt och mysigt, speciellt när man hade en filt och en kudde också.

Jag sitter faktiskt fortfarande ute på balkongen, men istället för att ha solen som lyser så har jag tänt massa ljus här ute, så jag och A-L dissar tv-rummet idag och kör fredagsmys ute på balkongen och ska kolla på Ack Värmland nu på datorn. Denna dag har varit helt fantastiskt, inga måsten och ingen stress det har bara varit att njuta utav vädret och den fantastiska våren som nu äntligen är här.

Ha en fantastisk kväll/natt mina kära läsare. Nattinatti!

/ Olivia Wallin


                 
Blomman och ljuset jag satte vid Josefines grav!


Jag just nu som bara njuter på balkongen   

 
 
Lena

Lena

11 april 2015 09:51

Fina vännen Olivia <3 så mkt roligt ni hade och jag är glad att Josefine hade en så god vän i dig, ni behövde inga ord. Jag kan än idag inte fatta vilken kommunikation ni hade, ni förstod varandra i allt <3 Det går inte en dag utan att jag förbannar livet över att hon inte fick vara med oss, hon som älskade livet och oss alla som fanns runt henne! Saknar henne så!!! Jag vet att hon finns med dig Olivia, och om du lyssnar riktigt noga kan du höra hennes klingade skratt.I dag ska jag köpa lite vårblommor som får göra din blomma sällskap för nu ska det vara vår.....Varm kram och tack för du är och var en så fin vän..Micke hälsar <3 kram

http://www.jozzan.com

Olivia Wallin

13 april 2015 22:39

Det låter bra med lite nya blommor vid Jozzan fina grav. Jag saknar henne också. Idag har jag skrivit ett blogginlägg om Jozzan och mig, hoppas att det var okej. Hälsa Micke tillbaka. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Wallin - 15 januari 2016 16:27

Jag vill lägga upp lite bilder här idag. Varma kramar från Olivia ...

Av Olivia Wallin - 14 november 2015 13:14


            I natt har det hänt en fruktansvärd terrordåd i Paris och många människor har misst sitt liv och många är skadade. Så idag skänker jag alla mina tankar till Paris, alla drabbade och anhöriga.    VILA I FRID ❤️...

Av Olivia Wallin - 11 november 2015 16:22


Idag på förmiddagen hade jag och mamma möte med chefen, det gick bra! Efter det satt jag och Jossan oss vid köksbordet och försökte förstå oss på min nya dator. Det gick både bra och dåligt! Annelie som levererade datorn har lovat ett nytt möte m...

Av Olivia Wallin - 10 november 2015 11:47

Hej! Igår var jag på gymet! Det gick bra! Åkte hem igen för att äta och duscha. Efter det åkte jag till min psykolog. Väl hemma igen så kom mamma, Siki och farmor på besök och fikade. På kvällen åt jag makaroner och korv, det var gott! d...

Av Olivia Wallin - 8 november 2015 15:06


Hej på er! Nu ska jag berätta var jag har varit och vad jag har gjort. I lördags förra veckan var jag hem till min farmor och fikade, vi pratade och hade det mysigt. På söndagen skulle Rasmus sova hos mamma och jag trodde dom ville vara själv...

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards