I min permo!

Alla inlägg den 19 april 2015

Av Olivia Wallin - 19 april 2015 21:08

Hej mina kära läsare!
Idag har jag varit på Metropoolen i Avesta och badat med min kompis Carmen och hennes assistenter Linnéa och Stina och jag själv hade med Amanda-Linnéa och Amanda F. Carmen och jag har assistenter inom samma assistansbolag som heter Inova Assistans (http://inovaassistans.se/). Vi började med att simma och umgås i den stora bassängen vilket var roligt, sen flyttade vi oss till bubbelpoolen vilket var riktigt nice. Vi satt där riktigt länge och bara njöt av livet, och för mig är det extra skönt att bada så varmt eftersom mina muskler slappnar av riktigt ordentligt vilket gör att jag inte har lika ont för stunden. Jag önskar att jag kunde göra det betydligt oftare, men tyvärr är det en bit bort och kostar en hel del att åka så det blir väl någon gång i månaden jag åker till Avesta och badar istället för Fagersta. Jag åkte hem från Avesta vid halv fyra så var hemma vid fyra. Direkt när jag kom innanför dörren slängde jag mig i fotöljen och kollade några avsnitt Svensson Svensson innan det var dags att äta middag. När vi skulle äta kom mamma och Tsatsiki och höll oss sällskap, sen var det dags att byta min pegg. Vet ni föresten vad en pegg är för något?
Det är en knapp som sitter på magen och går direkt in i magsäcken, igenom den kan jag ta flytande mat och min medicin eftersom det är svårt att svälja dem. Jag dricker även vatten igenom den eftersom jag tycker vatten rent utsagt smakar skit, men jag måste ju få i mig det så då är den till stor hjälp. Jag har haft den sen jag var 15 år tror ja, känner mig lite glömsk just nu. ;) Den är iallafall till storhjälp och funkar toppen, men den har klämt lite så idag böt vi till en som var lite längre så nu får vi hoppas att den håller sig fin.

     
Så här ser den ut.                             Så här ser den ut när den sitter fast i magen.

De senaste dagarna har jag kännt mig lite nedstämd eftersom det händer så mycket i mitt liv och jag känner att jag inte riktigt hänger med, så jag kanske inte skriver så där jättebra och som igår orkade jag inte skriva alls. Jag ska dock ändå försöka hålla bloggen igång varje dag och även försöka att skriva om intressanta saker om mig själv, om andra eller om saker jag tycker berör mig mycket. Men detta får räcka för idag, för nu har vi tändt ljus ute på balkongen och ska kolla på den nya Beck filmen som heter Sjukhusmorden. Men innan dess blir det att fixa alla kvällsbestyr.

God natt min underbara vänner!
Kram / Olivia Wallin

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards