I min permo!

Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Ofrivilligt arbetslös!

Av Olivia Wallin - 14 maj 2015 09:30

Vem bestämmer egentligen vad jag kan och är kapabel till? Aldrig har någon tänkt på att jag själv faktiskt kan jobba och tjäna mina egna pengar. Jag var tidigare på daglig verksamhet inom Fagersta kommun, de lovade mig att jag skulle få skriva i en tidning där men det kom så långt som att jag fick skriva två saker i tidningen sen blev det inget mer. Det hände hände till och med att jag inte fick åka dit vissa gånger bara för det inte fanns någon assistent åt mig där som kunde hjälpa mig. Jag har alltid velat skriva, helst om olika funktionsnedsättningar, om samhället och om mig själv och min situation men istället har jag fått gjort saker som är helt ovärdiga någon som faktiskt vill jobba. Typ spela spel och andra saker som inte är ett arbete. Jag förstår egentligen inte varför? Se så lätt det var att faktiskt kunna börja blogga, det har varit otroligt värdefullt för mig och tänk om jag fick börja med det redan för flera år sedan då kanske jag hade kunnat försörja mig på det här då det verkligen är många som läser och är intresserade. Men som vanligt tror folk att man är som ett barn i huvudet och inte räknas som vuxen. Dagcenter är ju säkert jättebra för många människor även om jag tycker det ska vara mer värdigt men för mig är det inget alternativ för jag vill ha en uppgift, ett arbete och en möjlighet att faktiskt få tjäna pengar som vilken vuxen människa som helst. Därför startade jag bloggen och har en förhoppning om att tidsnog kanske kunna försörja mig på den så det är bara att hoppas att alla delar och att jag till och med kan få lite sponsorer för att kunna ha detta som mitt jobb. För jag vill verkligen kunnat få ha ett riktigt arbete och tjäna mina egna pengar, det är lika viktigt för mig som för vem som helst.

Med detta sagt så måste jag hoppa in i duschen för idag kommer Rasmus hem till Fagersta så han och pappa kommer hit och fikar sen blir det till Kärrvägen för att käka tacos som mamma ska fixa. Så ni får ha en toppen dag!
Kram / Olivia Wallin

 
 
Ingen bild

Elisabet Haglund

15 maj 2015 19:16

Hej! Jag har precis läst ditt blogginlägg, du är en mycket klok människa. Det du skriver är så sant, det är tråkigt att "samhället" värderar och bestämmer vad en människa klarar av och kan. Jag tror att de flesta klarar mycket bara med ren vilja. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Wallin - 15 januari 2016 16:27

Jag vill lägga upp lite bilder här idag. Varma kramar från Olivia ...

Av Olivia Wallin - 14 november 2015 13:14


            I natt har det hänt en fruktansvärd terrordåd i Paris och många människor har misst sitt liv och många är skadade. Så idag skänker jag alla mina tankar till Paris, alla drabbade och anhöriga.    VILA I FRID ❤️...

Av Olivia Wallin - 11 november 2015 16:22


Idag på förmiddagen hade jag och mamma möte med chefen, det gick bra! Efter det satt jag och Jossan oss vid köksbordet och försökte förstå oss på min nya dator. Det gick både bra och dåligt! Annelie som levererade datorn har lovat ett nytt möte m...

Av Olivia Wallin - 10 november 2015 11:47

Hej! Igår var jag på gymet! Det gick bra! Åkte hem igen för att äta och duscha. Efter det åkte jag till min psykolog. Väl hemma igen så kom mamma, Siki och farmor på besök och fikade. På kvällen åt jag makaroner och korv, det var gott! d...

Av Olivia Wallin - 8 november 2015 15:06


Hej på er! Nu ska jag berätta var jag har varit och vad jag har gjort. I lördags förra veckan var jag hem till min farmor och fikade, vi pratade och hade det mysigt. På söndagen skulle Rasmus sova hos mamma och jag trodde dom ville vara själv...

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards