I min permo!

Direktlänk till inlägg 20 maj 2015

SVT och sånna enkla grejer!

Av Olivia Wallin - 20 maj 2015 21:11

   Hej kära läsare!
Idag hoppade jag upp ur sängen av glädje och förväntat! Det blev en skön dusch och sen hjälpte sofhia mig med smink och en skitgrym frisyr! Allt för att vara i absolut tiptop tills SVT skulle komma till mig. Det pirrade i magen när klockan började närma sig 9.30 Även mina två assistenter Miranda och Amanda L var hispiga som små råttor på energidryck.


Väl på plats, med damen från SVT så började vi intervjun. Hon sa att det var det första gången hon har gjort en intevju på detta vis. Nämligen så spelade hon in frågan sedan pausade, för att jag skulle hinna blizza ordentliga svar! Hon sa att det fick ta tid, vilken fick mig att känna mig och mina åsikter väldigt viktiga. Vi pratade om känslor, mål och förhoppningar i nutid och framöver. Vi visade lite hur min vardag ser ut också MEN mer tänker jag inte säga för det får ni se i sändningen! (Jag återkommer med en exakt tid inom kort! Tidigast på måndag).Den här intevjun var både utmanande, anstängande, superskoj och framförallt får det mig att känns stolthet och självrespekt. Då det är jag som har tagit mig hit, trots mitt handikapp. Att nå ut i tv-media är bland den bästa reklamen för sitt företag och mina förhoppningar är att jag värvar fler läsare som är intresserade av hur jag som en person med CP-skada kan funka. Jag vill verkligen att alla som kan och har möjlighet tittar på SVT-sändningen när den kommer gå! Kan garantera mycket skratt och stumhet. Ni kommer förstå vilken fantastiskt liv man kan ha och vilka vänner man kan få genom personlig assistans!


Efter intevjun så fikade jag, Miranda och Amanda L. Vi pratade om vad som just hade hänt och att det är otroligt roligt att jag har kommit så långt på så kort tid.

VI gick ner en sväng på stan för att köpa lite mat och så var det bara hem och käka lunch. Jag ringde mamma när vi var klara så kom hon ner med älskade ziki, så tog vi en redig promenad med meywalker och samtidigt svängde in på Dagny & Jag för att hitta en klänning till brorsans student som äger rum snart!


Nu ikväll har jag bara myst och bloggat på balkongen och det har varit superskönt efter denna intensivna dag.




PUSS OCH KRAM
Olivia Wallin   

 
 
Ingen bild

monkan_70@hotmail.com

20 maj 2015 22:35

Fin blogg och intressant att läsa dina inlägg.:D

Olivia Wallin

22 maj 2015 17:21

Hej på dig! Tack så jättemycket!

 
Jonna

Jonna

20 maj 2015 23:08

Hej Olivia!

Oj vad glad jag är för din skull! Jag har minsann tänkt på dig idag och bara väntat på att du skulle berätta om TV-intervjun :)
Gud så spännande! Den sändningen MÅSTE jag bara se :)

Ha det så gott och stor kram till dig!
/ Jonna

http://40ochfab.blogspot.se

Olivia Wallin

22 maj 2015 17:23

hej Jonna!

Vad kul att du tycker så! Ja du får inte missa sändningen!
Ha det så gott du med, kram på dig! 😀

 
Ingen bild

Sophia

20 maj 2015 23:14

vad roligt och spännande för dig Olivia! :)
Jag känner inte dig men har hittat din blogg via Facebook och tycker det är kul att klicka in och läsa! Kämpa vidare! Jag följer med spänning och det ska bli kul att få se dig på tv!

Olivia Wallin

22 maj 2015 17:26

Tack, detta känns sjukt stort för mig! Glad att jag har ditt stöd och att min blogg börjar sprida sig vidare via Facebook! 😀

 
kolonilotta

kolonilotta

21 maj 2015 19:57

Hej! :)
Va roligt att hitta hit till dig!
Det måste ha varit jätte roligt att göra den intervjun! Och kanske lite läskigt också.
Jätte modigt av dig. Jag skulle tycka det var jätte läskigt att vara med på tv oavsett anledning. Tycker inte om att synas på bild eller film.
Det ska bli jätte spännande att se den hur som helst.
Du ska väl heja fram Måns ikväll på tv?! :)
Bara en timme kvar!!!
Ha en fin kväll. Med Måns eller utan.
Kram Susanne

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

 
Ingen bild

Lena

22 maj 2015 10:47

Kändisar både du och brorsan ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Wallin - 15 januari 2016 16:27

Jag vill lägga upp lite bilder här idag. Varma kramar från Olivia ...

Av Olivia Wallin - 14 november 2015 13:14


            I natt har det hänt en fruktansvärd terrordåd i Paris och många människor har misst sitt liv och många är skadade. Så idag skänker jag alla mina tankar till Paris, alla drabbade och anhöriga.    VILA I FRID ❤️...

Av Olivia Wallin - 11 november 2015 16:22


Idag på förmiddagen hade jag och mamma möte med chefen, det gick bra! Efter det satt jag och Jossan oss vid köksbordet och försökte förstå oss på min nya dator. Det gick både bra och dåligt! Annelie som levererade datorn har lovat ett nytt möte m...

Av Olivia Wallin - 10 november 2015 11:47

Hej! Igår var jag på gymet! Det gick bra! Åkte hem igen för att äta och duscha. Efter det åkte jag till min psykolog. Väl hemma igen så kom mamma, Siki och farmor på besök och fikade. På kvällen åt jag makaroner och korv, det var gott! d...

Av Olivia Wallin - 8 november 2015 15:06


Hej på er! Nu ska jag berätta var jag har varit och vad jag har gjort. I lördags förra veckan var jag hem till min farmor och fikade, vi pratade och hade det mysigt. På söndagen skulle Rasmus sova hos mamma och jag trodde dom ville vara själv...

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards