I min permo!

Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Olivia Wallin - 26 maj 2015 20:02

Hej! Idag har jag haft en dag som inneburit fullt upp från stunden jag slog upp ögonen! 

Jag började med att blogga lite på morgonen efter frukosten, sedan kom jag på att klockan var 12 och att vi kanske borde börja promenera till habiliteringen för att träffa min psykolog! 

 

Jag var inne hos han mellan 13-14, sedan blev jag haffad av min sjukgymnast som ville passa på att mäta min rörlighet i ben och fötter då jag kommer få någon slags skena som stöttar upp mina fötter när jag går i meywalken. 

Det blir spännande att se vad det blir för något, har haft väldigt ont då jag går helt tokigt med fötterna, skönt om det funkar!! 

Hos henne blev jag kvar fram till 15 ungefär.

Jag och Jossan bestämde oss sedan för att äta en lätt lunch i form av räkmacka på lasarettscafét, den satt fint! 

Jag ville sedan gå en lååååååååång promenad innan vi gick till Coop för att handla ingredienser till fikat som vi fixat till mötet imorgon! 

När jag väl kom hem igen så hoppade jag direkt in i duschen, medan jag satt där och skönduschade så kom min älskade mamma upp för att snacka lite bajja!:) 

Efter att mamma gått så käkade jag kycklinggryta med pasta, gött! 


Nu sitter jag här och bloggar igen, idag var det svårt att formulera sig och jag har börjat om någon gång! 

Men nu kör jag på med det jag har nedskrivet!


Mitt språk utan tekniken..

som ni vet, eller inte vet, men vet nu.. Så kan jag ju inte prata med min mun.

Då har jag ett hjälpmedel, min dator.

Tyvärr så finns det många ställen jag inte kan ta med min dator på, tex toaletten, duschen och överallt annars när dataj*keln laddar ur sig på 3 sekunder typ, ja... ni fattar att den inte är speciellt bra.. 

Som tur var så kan jag kommunicera på annat vis, dock är det lättast för dem som känner mig väl att förstå mig. 

När det gäller min kropp så kan jag peka med händerna, och jag kan svara på "ja" och "nej" frågor genom att nicka eller skaka på huvudet precis som alla andra. 

Ibland finns det dock saker som JAG vill berätta och kanske just då inte har tillgång till min dator, då måste jag ha ett GRYMT tålamod, för det kan ta ett tag för familj, vänner eller assistenter att komma på vad jag menar, men det slutar alltid lyckligt!;) 

Jag borde få ett PRIS för mitt tålamod!! ;D


med det sagt så säger jag nu godnatt!:)

kram Olivia Wallin




Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards