I min permo!

Alla inlägg under juni 2015

Av Olivia Wallin - 30 juni 2015 23:17

Hejsan svejsan!


Idag på fm drog jag ned på Arena och körde ett pass milon. Var kämpigt, är fortfarande helt slut efter helgen. Påväg hem från gymmet sprang jag på två personal från mitt gamla fritids, blev jätte glad!

Sen gick jag in på Coop en snabbis och handlade. Slängde in matlådan i micron direkt och åt den sedan på balkongen. Bytte om till lite lättare kläder sen la jag mig i solen på baksidan, passade på att somna till lite. Men eftersom vi bor i Sverige så höll ju inte solen sig framme allt för länge så då fick jag gå in, fixade lite hemma samtidigt som jag lyssnade på en väldigt intressant podcast på p1 dokumentär. Handlade om en pappa som kämpade för att få vårdnaden om sin son, väldigt intressant!


Nu har vi precis myst i soffan framför en film vi trodde var bra men som visade sig vara ganska kass haha!

 

Bjuder på en bild på bästa tsatsiki!


Ha det bra i värmen!

Kram Olivia Wallin  

Av Olivia Wallin - 29 juni 2015 20:15

Hej på er :)

Ursäkta om ni väntat på ett inlägg idag men jag har varit lite seg och haft mycket annat för mig.

Jag tog sovmorgon kl 11, fixade frukost och lite kontorsuppgifter. Tog en sväng på stan för att uträtta ärenden, stod i kö på Apoteket i nästan 30min, Phu.
Väl hemma lagade jag lax med räk och dillsås och färskpotatis :)
Efter den sena lunchen tog jag en promenad med min gåstol, skönt att röra på sig i det fina vädret :)

På eftermiddagen och kvällen har jag hängt på balkongen, lyssnat på P3 dokumentär och fikat, har även fixat klart med kontor och pappersjobb. Planerat veckan, kommer bli kul.

Nu ska jag planera lite till, ha det bra.
Kram Oliva Wallin

Av Olivia Wallin - 28 juni 2015 21:46

Tjollahopp!


igår var jag till Västerås cityfestival med mamma!

Vi kollade på några bra uppträdanden, åt på restaurang och shoppade lite smink och träningskläder!


sov sedan hemma hos mamma & pappa!


Har varit där heeeeeeela dagen, kom hem för ca en timme sen!

idag har jag legat i solen mest hela dagen, även promenerat med min vovve!


Är dock svintrött nu efter en händelserik helg med mindre tid för bloggen, ursäkta för fattiga inlägg! 

Skärper mig i veckan!!!! :D


nu blir det "Johan Falk" mys med Jossan!


Natti allesammans! 


Kram 

Av Olivia Wallin - 26 juni 2015 12:31

Hej alla läsare! :)


Nu på förmiddagen ska min innepermo komma, den har inte varit hemma på flera månader.. Det ska bli intressant att se hur den ser ut och fungerar nu efter lite fix och trix från hjälpmedelscentralen!

När man talar om trollen!!!!!! Nu är stolen här..................


och dom har glömt att montera ditt nackstödet, vad trött jag blir!! Får vänta till på fredag nästa vecka innan jag kan åka med den, SNARK!


Efter att jag skrivit klart detta blogginlägg så ska jag ta min meywalk ner på stan för att ta ut pengar och handla mjölk.


jag ska käka nått Jossan lagat till lunch... Om jag vågar.... ;) 

Hon sa att det skulle bli nått med lax, och det tycker jag ju iallafall om!


Ikväll händer något riktigt kul! Jag ska ut och äta på O'Learys med en gammal vän!! Det ser jag fram emot!!:D

Efter middagen ska jag hem och lägga mig rätt tidigt då jag imorgon ska åka till Västerås med mamma och lillebrorsan för att gå på cityfestivalen! :D


Nu måste jag igång med denna dag så ni får ha det fantastiskt allesammans!!!:D


Kram 

Olivia Wallin



Av Olivia Wallin - 25 juni 2015 20:45

Hej på er kära vänner!

En dag i trötthetens tecken, har inte rört min fot utanför dörren ens! Det är nästan som man får skämmas, men ibland får man ha sådana dagar tycker jag. Började dagen med att lyxa till det med att titta på serier och sedan guidad avslappning och gick upp vid 11. Då jag åt lite brunch för att sedan sätta mig framför tv och slökolla och somna från och till.


Sen vart det lite fart då en av mina nyfunna vänner hörde av sig och ville komma och hälsa på, Jennifer heter hon och idag hade hon även med sig sin söta dotter Milli. Vi drack ett par koppar kaffe och pratade om allt mellan himmel och jord O SÅÅ. Det började kurra i magen så vi lyxade även till det med lite pizza för att avrunda kvällen. Det känns så himla skönt med vänner som bara kan hör av sig för att ses och umgås en stund.   


Det blev lite  gruppselfies och här är en av dom.

 

Miranda, Jag, Jennifer och lilla söta Milli hade en supermysig eftermiddag och kväll.  

Men nu är jag så trött att jag somnar nästan sittandes, så blir att borsta gaddarna och sen slänga mig i sängen och titta på lite serier tills jag slocknar!


Godnatt på er allihoppa!


Puss & Kram

Olivia Wallin   



Av Olivia Wallin - 24 juni 2015 12:27

Idag vill jag tillängna ett blogg inlägg till de människor som betyder absolut mest. Då pratar jag ju såklart om min älskade familj. Dem är helt enkelt bara toppen, de ställer upp och hjälper mig när det behövs och finns alltid där för mig de dagar jag behöver ha nån att prata med. 

   

        



Min pappa Tony är 49 år och jobbar på sitt eget företag ELAB som elektriker, hans absolut främsta intressenen är hockey och golf. Som pappa är han toppen, han hjälper mig så mycket han kan. Vi kan hitta på allt möjligt tillsammans, han kommer hit ibland och bjuder på lyxig mat, tränar ihop ibland och det händer även att han är här och sover över.  Han har alltifd varit väldigt överbeskyddande och har alltid höjt rösten för min och Rasmus skull.
Jag är glad för att jag får ha just dig som pappa, JAG ÄLSKAR DIG! <3


    

    



     Mamma Maria eller Mia som alla kallar henne, hon är 49 år precis som pappa. Hon jobbar på hemtjänsten här i Fagersta. Hon sjunger i kyrkanskör och är jätteduktig på att sjunga. Hon är som en mamma är som mest, hon är hönsig, duttig och otroligt överbeskyddande. Hon hjälper mig med allt praktiskt som ekonomi, assistans och boende. Så som ni förstår är hon helt fantastisk. JAG ÄLSKAR DIG, 1000 kramar! <3 






    


  Rasmus, min stora lillebror är 18 år och är förtillfället boende i Halmstad där han studerat men snart flyttar han till Florida USA för att spela ishockey. Jag är så glad att jag får vara storasyster till en sån här fantastisk kille. Tillsammans är vi starka och tack för alla gånger du stått upp för mig och min CP-skada. Jag älskar dig 1000 gånger till himlen och tillbaka. Kram! <3








 






 Nu till mormor som är 70 år, hon måste vara den snyggaste 70 åringen som finns. En riktig rockar brud. Hon är precis som en mormor ska vara, hönsig, omtänksam och hon lagar fantastiskt god mat. Hon är verkligen helt TOPPEN! Jag älskar dig, 1000 kramar till dig!  <3

        







 

  





Nu till morfar som ÄNTLIGEN ska sluta arbeta snart, han är ju bara 70 år gammal.

Han är galet duktig på massage som han ofta skämmer bort mig med. Han är inte min eller Rasmus biologiska morfar, men ändå har han alltid behandlat oss precis som vi var hans biologiska barnbarn. Vi ser också i första hand honom som våran morfar, för han är den som både är som en morfar och finns där när man behöver honom. Jag älskar dig <3

 





Tsatsiki, min älskade vovve! Jag förstår
inte hur jag någon gång ska kunna leva

utan  dig? Jag älskar verkligen dig mest

av allt och du är den underbaraste hund som finns i världen. Du är helt enkelt bäst, massor av pussar och kramar!<3







 







NI ÄR DE BÄSTA JAG VET! <3

Av Olivia Wallin - 23 juni 2015 13:21

Goddag alla läsare!

Idag kommer jag skriva om något som jag knappt tänkt på innan jag fick frågan..

Frågan löd såhär: "Hur tänker du angående framtiden när det gäller att bilda familj osv?"

 

För mig så är det fysiskt möjligt att bli gravid men fysiskt omöjligt att ta hand om ett barn, detta på grund av min CP-skada.

Men klart jag måste tänka tanken och förklara för folk vad som är bra och dåligt i min situation, att nå ut till andra människor som heller inte kan bli en mamma eller pappa av olika anledningar.

 

Eftersom jag aldrig tänkt på detta så har det heller aldrig känts tråkigt att inte kunna skaffa barn, det är ju faktiskt lite tråkigt... 

Först blev jag inte alls ledsen för min egen skull, det som kändes mest tråkigt är att jag inte kan få komma med den glada nyheten till min mamma och pappa att de ska bli mormor & morfar...

Men när jag verkligen tänker på det så vill jag ju såklart ha barn precis som de flesta andra, jag tycker ju om barn, så det blir jag lite ledsen av när jag tänker Efter..

Förhoppningsvis i framtiden så kommer min lilla lillebror att få barn, vilket betyder att jag blir faster.

Jag kommer älska det barnet/barnen som om de vore mina egna! 

 

Om man ser det från den ljusare sidan så har jag fritiden att kunna leva mitt liv HELT på mitt eget sätt Och dessutom göra det hela livet!! Jag behöver aldrig anpassa mig efter någon annan. 

 Jag har en helt fantastisk familj som finns i min närhet, man kan inte bli lyckligare än mig!

 

Ha en fantastisk dag alla!

 

varma kramar

Olivia Wallin

 

 

Av Olivia Wallin - 22 juni 2015 19:52

Hejsanhoppsan!

Idag drog jag iväg till Arena direkt på morgonen, körde benträning och lite mage. Det var gött att röra lite på fläsket. Sedan blev det besök på Pickaboo, apoteket, Lidl och Coop kändes som jag köpte hem hela Fagersta. Men förhoppningsvis behöver jag inte springa till affären en massa gånger mer denna veckan. Sen var jag helt slut, så däckade i fotöljen med lite guidad avslappning på Youtube. Låg säkert i två timmar och hade det skönt. Sen tog jag tag i bloggandet, har säkert suttit i 3 timmar och knåpat med detta inlägg så jag har ju iallafall varit sysselsatt. För jag vill berätta för er om min träning igenom åren. Då jag redan som tre åring började åka på Move&Walk. Jag var borta en månad i taget i Nässjö där jag bodde i ett rum jag, mamma var med mig i två veckor först, sedan böt hon och pappa av varandra så stannade pappa kvar i två veckor. Det var en viktig träning för mig och även många andra som också var där som tränade dock hade inte alla en CP-skada men andra rörelsehinder. Det var faktiskt där jag lärde mig att sitta själv och andra saker som också har gjort att jag faktiskt har många fördelar i livet idag. Men det var mest gå och sitträning, jag kommer ihåg att jag fick ligga på golvet och lära mig att ta mig fram och rulla runt. Det var en otroligt kostsam histora men jag är glad och tacksam att mamma och pappa la dem pengarna på mig så jag fick den träning jag verkligen behövde, eftersom det inte var något landstinget stod för. Jag måste träna för att bibehålla det rörelsemönster jag idag har, det kommer jag alltid behöva annars kommer jag sluta som ett kolli.


Men nu ska jag faktiskt ta och hoppa in i en dusch, sen ska jag kika på Wallander som går på tvn så kvällen är inte slut än. Ni får ha det bäst så syns vi här i morgon igen.

Puss och Kram
Olivia Wallin


Denna bild hittade jag på google, och högst upp till höger ser ni mitt handavtryck från 1998. :)
Här kan ni läsa mer om Move&Walk: http://www.movewalk.se/

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards