I min permo!

Alla inlägg den 7 juli 2015

Av Olivia Wallin - 7 juli 2015 22:29


Hej allesammans! 


I skrivande stund sitter jag i taxin påväg ifrån Västerås/Erikslund (krångel med bloggportalen så uppdateringen skedde långt efter inlägget skrevs) jag och min assistent A-L har varit på Ikea bl.a och köpt grejer till min garderob så den blir lite snyggare och lite mer ordning än vad den är i för tillfället. Det blev inte bara Ikea utan även lite andra affärer men konstigt nog införskaffade jag mig inga nya kläder. Vi passade på att handla på City Gross, så nu har jag mat för ett år känns det som. Men samtidigt skönt att slippa springa till affären varendaste dag. I matväg blev det såklart Kinamat, vilken skräll va? ;) Tog även en fika på Ikea innan vår pratglada taxichaufför kom för att hämta upp oss. 

Nu är jag sliten, vet inte vad det är men jag har faktiskt fått lite feber så i kväll checkar jag ut tidigt ihop om att jag är lite piggare i morgon. Dock inte allt för tidigt eftersom garderoben måste fixas redan idag eftersom den är tömd och allt innehåll ligger slängt i hela vardagsrummet så där inne går det inte ens att sitta ;) haha!


Vill bara skriva om en sak, en lite upplysning till alla er som möter personer med permobil eller andra gånghjälpmedel, håll lite space när man har CP får man ibland spasmer som gör att det slänger till och då är det många gånger en fot eller häl ivägen. Jag vill inte skada någon med flit  det är helt enkelt inget jag själv rår för. Samt att ibland kan inte jag köra själv, idag var jag helt slut i armen. Då fick min assistent köra min permo samtidigt som hon också skulle dra en kundvagn. Jag kan ju säga att det är betydligt lättare för er att flytta på er än att någon som kör en permobil samt en fylld kundvagn. Så jag önskar allmänheten vill visa lite respekt! :) 


Nu får ni ha det så bra mina vänner, så hörs vi i morgon! 

Puss och Kram / Olivia ❤️

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards