I min permo!

Direktlänk till inlägg 13 juli 2015

Måndag+Gym=Sant!

Av Olivia Wallin - 13 juli 2015 14:50

 

Hej allihopa!  😊

Måndagar innebär gym, så också idag. Efter att jag legat och sträckt ut mina onda hälsenor och fötter så tog jag en taxi till gymmet och körde på ett riktigt grymt gympass. Sedan lyxade jag till det med att ta en taxi hem. Detta med taxi är verkligen en historia för sig. Ständigt och jämt blir det fel, de hade missförstått min resa till gymmet så den var bokad kl 13 och inte 10 men vi är helt säkra på att vi sagt kl 10, då jag aldrig gymmar vid kl 13. Sedan när vi skulle hem så fick vi vänta i 15min. Men sen kommer något intressant, vid några tillfällen har jag varit någon minut sen till taxin så har de åkt. Det är otroligt märkligt att de ständigt kan vara sena medans om jag är lite sen så åker dem och jag blir av med min skjuts. Det är kasst tycker jag. 


Nog om det, när jag kom hem blev det käk och lite gofika. Det bubblade upp mycket känslor så jag blev ledsen när jag och A-L satt och pratade. Det är så mycket i huvudet man vet inte riktigt hur man ska sortera det. Men efter lite skämt blev jag på bättre humör och började med detta blogginlägg som har tagit sin lilla tid. I eftermiddag kommer mormor hit på lite fika, vi har nämligen slängt ihop en vitkladdkaka till detta finbesök så nu hoppas jag timmarna går. 


Detta med att vara ledsen är svårt och jobbigt, det finns många orsaker till att jag blir ledsen som att någon är elak mot någon jag tycker om, någon är dum mot mig, att folk ljuger och det gör mig också ledsen att ibland inte kunna behärska mig när jag väl blir ledsen. Jag bryter ihop helt och håller, jag får ont i magen, vill inte göra något, vara ensam, inte prata utan helst bara stänga in mig i ett rum. Alla blir vi ledsna och det är okej, men otroligt jobbigt. Jag har så svårt att bryta när jag väl börjar gråta. Hur blir ni när ni är ledsna? Och vad gör er på bättre humör? Kan ni komma med lite tips för just nu känns det som jag sitter lite fast i den onda cirkeln och att vara ledsen har blivit lite vardag vilket suger. 


Men just nu är jag iallafall glad och längtar tills mormor kommer så jag får en ordentlig KRAM! 

Och ni får en varm kram ifrån mig.

/ Olivia Wallin ❤️❤️







 
 
Ingen bild

Lena

13 juli 2015 18:04

sänder dig en varm sommarkram gumman <3

 
Anonym

Anonym

25 december 2015 21:31

Hej Olivia!

Ramlade in på denna blogg när jag googlade på en annan grej. Även jag har en Cp-skada och driver min blogg från samma portal som du. Känner igen mig i dina beskrivningar. Jag isolerar mig när jag blir stressad. Min första reaktion på stress är ofta frustration och ilska och min absolut sista är gråt. Stressen beror på mina kognitiva nedsättningar ( nedsättningar i min hjärnas funktioner). Min hjärna blir stressad av bristande struktur i vardagen (den vardagliga planeringen), förändringar etc. Mer om detta kan du läsa i min blogg om du vill. Jag är också känslig för kritik och klarar inte riktigt av när folk runtomkring mig blir osams (det känns nästan värre än om jag personligen skulle vara osams med dem). Mina tips till dig är: Tillåt dig att vara ledsen. Blir din isolering från andra långvarig (flera veckor) så försök bryta denna genom att göra något du tycker om, gärna tillsammans med andra. Om du inte redan gör det, så försök ta dig ut på promenad 30 min. per dag. Om du känner att ledsenheten blir övermäktig så kontakta vårdcentralen och be att få prata med en kurator. Om det är så att du gråter p.g.a stress och stressen har med din Cp-skada att göra (t.ex. kognitiva nedsättningar) så kan du få bra hjälp av sjukgymnast från vuxenhabiliteringen (om det finns någon sådan där du bor), i annat fall heter det Särskilt stöd och habilitering för vuxna. Varma kramar från mig!

http://www.unika.jag.bloggpatsen.se

Olivia Wallin

1 mars 2016 17:34

Hej!
Kul att min blogg når fram till andra med CP skador. Tack för tipsen.
Vad heter din blogg??
Kramar Olivia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Wallin - 15 januari 2016 16:27

Jag vill lägga upp lite bilder här idag. Varma kramar från Olivia ...

Av Olivia Wallin - 14 november 2015 13:14


            I natt har det hänt en fruktansvärd terrordåd i Paris och många människor har misst sitt liv och många är skadade. Så idag skänker jag alla mina tankar till Paris, alla drabbade och anhöriga.    VILA I FRID ❤️...

Av Olivia Wallin - 11 november 2015 16:22


Idag på förmiddagen hade jag och mamma möte med chefen, det gick bra! Efter det satt jag och Jossan oss vid köksbordet och försökte förstå oss på min nya dator. Det gick både bra och dåligt! Annelie som levererade datorn har lovat ett nytt möte m...

Av Olivia Wallin - 10 november 2015 11:47

Hej! Igår var jag på gymet! Det gick bra! Åkte hem igen för att äta och duscha. Efter det åkte jag till min psykolog. Väl hemma igen så kom mamma, Siki och farmor på besök och fikade. På kvällen åt jag makaroner och korv, det var gott! d...

Av Olivia Wallin - 8 november 2015 15:06


Hej på er! Nu ska jag berätta var jag har varit och vad jag har gjort. I lördags förra veckan var jag hem till min farmor och fikade, vi pratade och hade det mysigt. På söndagen skulle Rasmus sova hos mamma och jag trodde dom ville vara själv...

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards