I min permo!

Alla inlägg under juli 2015

Av Olivia Wallin - 20 juli 2015 15:56


Hallå där ute! 


Morgonen började som vanligt med träning, tog även en promenad med meywalken. När vi var tillbaka från promenaden kom A-L som hade köpt med sig hela Fagersta tror jag? Allt inför i morgon och lite till typ en hel bal med hushållspapper.  Vi fixade direkt till en smörgåstårta som jag ska bjuda på i morgon, det tog sin lilla tid med resultatet blev super. Lägger dock inte ut någon bild för den är inte dekorerad än. Det är massor att fixa inför i morgon, vi ska fixa med borden, pynta lite och massa mer. Håller tummarna för att vi hinner färdigt idag för i morgon vill jag inte ha en massa måsten utan bara få fira min dag i otroligt gott sällskap och en fylla också kanske? 😁☺️




I övrigt idag har jag käkat lite efterlängtade stuvademakaroner och falukorv, tagit en dusch och förberett lite med bloggen för att underlätta inför kommande dagar. Som i morgon, då har varken tidrn eller lusten att sitta med bloggen. För er som inte vet så tar ett blogginlägg mellan 1-3h för mig att skriva, jag sitter själv och skriver på min blissdator tills jag är nöjd, sedan när vi ska skriva in det på internet så sitter jag och min assistent och rättar, lägger till ord och formar meningar på ett bättre sätt. Att vi gör det är för att i min blissdator finns inte alla ord vilket gör att mina assistenter måste hjälpa till att skriva ordning inläggen lite. Så som ni kanske förstår så är det inte bara och bara att blogga för mig i min situation utan det är verkligen ett arbete som tar tid. 




Nu ska jag iallafall krypa ner i min fåtölj en stund tillsammans med min fina docka. Samtidigt ska min assistent fixa med att flytta bord och pynta för tyvärr är det inget jag kan göra. Om ni undrar vad det är för docka jag pratar om så är det en docka min mamma hade när hon var liten som jag ärvt av henne. Det är många som har åsikter om att jag sitter med en docka när ja kollar på tv eller bara myser eftersom jag är vuxen, men den där dockan gör mig lugn och glad. Den hjälper mig också att slappna av. Dockan för mig är nästan lite som att jämföra med folk som typ röker. En cigg får dem lugna och min docka gör mig lugn. Sen så är det ju otroligt skönt att få sitta och kramas med något när man inte har en karl i huset. Dagen till ära har hon fått lite nya kläder och A-L fixade hennes otroligt ruffsiga hår så nu är hon nästan som ny 😝 




Önskar er alla en lika mysig kväll som jag ska ha! 


Puss ss och Kram / Olivia 💖💞


Mysmysmys 💖💕💖💕💖💕 




Av Olivia Wallin - 19 juli 2015 19:35

Hej Hallå!

Idag har det varit en riktig söndag, sovmorgon och sen tittade jag på andra avenyn till klockan var 12 innan jag rörde mig ur fläcken! Väl uppe så käkade jag lite frukost och sedan hängde jag framför tvn och kollade på Allsång På Skansen samtidigt som det blev storstädning. Eftermiddagen blev ungefär densamma. Jag lyssnade på musik och vilade, käkade  lite för att avrunda kvällen med en lång promenad på en och en halv timme. Var så skönt att komma ut i frisk luft!


Amanda L kom hit och förberedde inköpslistan för imorgon, är ju trots allt ganska mycket som ska handlas in nu när det blir firande på TISDAG   


OHH nu är det bara EN dag kvar tills min bästa vän kommer!   


Puss & Kram

Olivia Wallin   


Av Olivia Wallin - 18 juli 2015 21:30

Tjena tjabba, får bli ett kort inlägg för vi ska snart iväg på äventyr. Skulle på hamnkrogen idag igen. Meeeen vädret suger så vi drar ut på annat!


Igår kväll var jag ju som sagt på hamnkrogen. Lyssnade på Snyggviktor!! Hade en super trevlig kväll. Min andra assistent Sofhia som bara skulle skjutsa ned några kompisar till hamnkrogen, hon blev till slut kvar med oss hela kvällen!

Vill bara ge ett stort tack till vakterna som plockade fram en ramp till mig och min aas tunga permobil. Nu slipper jag stunta ned för kanten, haha!

Glad för det fick man inte vara speciellt länge för när vi skulle boka en taxi hem, fick min assistent till svars på ett spydigt sätt att vi var för sena med att boka, och att de skulle göra ett undantag och köra oss, de skulle ringa, men inte fan gjorde dom det. Vi gick hem istället. Mitt i natten. Killen som vi pratade med sa att det här var kommunens regler, fast det har aldrig varit något problem innan. Gissa om vi var arga! Jävla krångel med taxi hela tiden!! Orkar inte längre!


Idag har vi tvättat, sen kom mormor & morfar förbi och överraskade mig! Blev super glad! Min lilla kille Tsatsiki var också med!

Just nu härjar vi bara runt med musik och bara är allmänt konstiga. Nu drar vi på hemligt uppdrag!


HAAADE!


Puss & Kram

Olivia Wallin  

Av Olivia Wallin - 17 juli 2015 20:35

Hej!

Idag var jag iväg och simmade i Avesta med mina 2 assistenter, det var himla kul! satt nog i bubbelpoolen i en timme nästan! När jag kom hem drog jag och handlade för att sedan tvärdecka när jag kom hem. Nu ikväll så har Jennifer varit här och fikat, babblade massa gojja som vanligt.


Nu blir det att fixa iordning sig för en utgång på hamnkrogen med min assistent miranda! Hoppas vi ses där allihoppa!   


Ja just ja! Här är ett par bilder från gårdagens smaskeri med min kära far!

     


Puss & Kram

Olivia Wallin   

Av Olivia Wallin - 16 juli 2015 16:23

Hej!!


Började dagen med morgongymnastik. När min assistent Sofhia kom gick vi ut på en promenad med maywalken.

När vi kom tillbaka åt jag äggsmörgås med lax. Suuper gott!

Idag har vi förberett till min födelsedag som är på tisdag. Och tydligen när man bakar ska man lyssna på reggae enligt min assistent, så fick bli det!    Inte för jag lyssnar på det annars men ibland är det skönt när någon annan slår på sin musik.

Tog mig en lååång dusch eftersom regnet bara öste ned. Måste handla, men får bli senare isåfall..

Snart kommer min pappa hit och ska laga middag åt mig och han, jag har sån tur!


Idag skrev en skum 59 årig gubbe till mig, att han aldrig hade sett en sån snygg tjej som mig i rullstol förut och att han vill lära känna mig. Nej tack!!! säger jag. Han skrev på engelska dessutom, så frågan är hur han har hittat in på min facebook. Haha sjukt!


På tisdag kommer min bästavän hit äntligen!! Som jag har saknat henne! Sen kommer min underbara släkt också såklart.   


 

Världens bästa pappa har jag!! 


Ha en bra kväll!

/ Olivia Wallin  

Av Olivia Wallin - 15 juli 2015 20:25

       

Bilder från dagens fisketur ute vid farmor och farfars fiskebod ute i Semla, jag vann iallafall fisketävlingen. Jag fick 5 fiskar, Amanda 3 fiskar, Farmor 1 fisk, Rasmus 1 fisk och farfar han fick ett bottennapp. Vi grillade lite korv och fikade, ena stunden kom det regn andra stunden hur vackert väder som helst. Vi hittade på några små ankungar och en orm som simmade i kanalen. Tack alla inblandade för en fantastisk dag! ☺️💖💕






Av Olivia Wallin - 15 juli 2015 10:59

God morgon! ☺️

Sitter förtillfället och äter frukost ihop med A-L, det serveras havregrynsgröt passande eftersom himlen och gröten just nu har samma färg typ. I natt har jag sovit bra så nu är jag laddad för en toppen dag precis igår. Då började jag dagen med lite träning och när jag åt frukost fick jag ett sms utav farmor och farfar som frågade om jag ville komma dit på fika. Självklart sa ja trevligs sällskap och fika tackar man väl inte nej till? Så där var jag och hade det trevlig hela förmiddagen. Kvällen bestod av tipspromenad uppe vid Eskliln, mamma var med som vapendragare men ändå blev det ingen vinst. Men självklart kom morfar skrytsamt och tog hem segern, vad annars liksom? Men vi svalde förlusten och glädjes åt att vi haft en toppen kväll. 


Idag ag ska jag göra något jag inte gjort på länge, farmor och farfar ska nämligen ta med oss ut och fiska samt grilla lite korv och bara ha det mysigt. Det är kul att göra saker med farmor och farfar, det händer tyvärr inte så ofta men man tar tillvara på tillfället när det väl ges. Kvällen sen kommer bestå av lita handla och andra så överaskningar som jag kan avslöja tids nog. 


Nu är iallafall frukosten intagen och jag måste göra mig klar inför fisketuren, farmor och farfar kommer och hämtar oss kl.12 så det börjar bli lite bråttom för inte ens frippan är fixad. Så jag önskar er en fantastisk dag och ta vara på varandra. Det ska jag ha och lovar en uppdatering i kväll med lite bilder från dagen. 😃😃


Puss och kram hela dan! 

/ Olivia Wallin 💖




Av Olivia Wallin - 14 juli 2015 11:01

  

GRATTIS KRONPRINSESSAN!

Idag fyller vår fantastiskt vackra prinsessa hela 37 år!

En människa som jag känner lite extra för då hon är hedersledamot i flertal organisationer så som Riksförbundet för rörelsehindrade barn och ungdomar.

En jordnära och godhjärtad person som verkligen förtjänas att hyllas för det fina hon gör!

  

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards