I min permo!

Alla inlägg den 1 augusti 2015

Av Olivia Wallin - 1 augusti 2015 16:00

Nu ni! Nu har det gått ett halv år sedan jag både fick min assistans och flyttade in i min alldeles första och egna lägenhet. Tänk att tiden gått så fort, känns nästan som det var igår fast ändå inte. Det har varit en rolig tid men ändå så påfrestande. Jag som endast bott på ett gruppboende tidigare och visste inte riktigt vad det innebar att ha en egen lägenhet med assistans och för alla assistenter att komma in i arbetet med mig. Men jag stor trivs och kan inte ens förstå att jag haft sån tur att få ett så bra liv. jag ag kan inte ens tänka på det där lilla skrymlset jag hade på blankaväven, nu sitter jag här med en stor inglasad balkong, stor sovrum, stor toalett, stort kök och stort vardagsrum. Det är annat de än att ha allt på samma ställe som jag hade tidigare och det är roligt att alla som varit här är extremt avundsjuka på min lägenhet. ☺️


Om lägenheten var en stor förändring så var det en ännu större förändring att få egen personal som bara jobbar med mig och hos mig. Att inte behöva vänta på att få göra såna saker som är så självklara för mig, eller känna vikariers obehag när de skulle hjälpa mig och att få ensam styra över min vardag. På detta halvår har jag nog gjort 3x så mycket saker om man jämför med tidigare två år. Jag får träna, åka och shoppa, resa och hitta på det jag vill, ni kan inte förstå vilken frihet det faktiskt är. Samma sak är det när det kommer till jobb, jag får hålla på med min blogg och göra det jag tycker är roligt istället för att sitta på Norbergsvägen och glo eller få stanna hemma för att de inte fixat någon personal åt mig. 


Ja jag skulle kunna skriva en hel bok om skillnaderna på nu och då, men jag vill inte grotta ner mig allt för mycket i det förflutna. Idag mår jag mycket bättre, jag är gladare och har mer möjligheter än vad jag kunnat drömma om. Jag är ofantligt tacksam för det liv jag lever idag och det liv jag kommer fortsätta leva för resten av mitt liv.  😊😊😍😍

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards