I min permo!

Alla inlägg under augusti 2015

Av Olivia Wallin - 23 augusti 2015 13:37

Hej på er

Som ni vet så var jag med och sprang Inovaloppet i Sala igår, det var mitt första lopp och det var roligt att få chansen att vara med och delta. Något som jag kommer göra om.

Jag är stolt över mig själv och min prestation. Så stark och snabb var det längesen jag kände mig. Nu vill jag vara med och springa fler lopp och har siktet inställt på vår ruset 2016.

Nu ska jag gå en promenad och njuta av vädret :)
Imorgon kanske inlägget kommer senare på kvällen. Jag är borta hela dagen.
Kram Oliva Wallin

Av Olivia Wallin - 22 augusti 2015 19:39

HEJA HEJA!


Idag kan jag ge mig en klapp på axeln då jag har klarat av 1 km på under 15 minuter i meywalkern! Både jag och mina assistenter var överraskade vilket bra tempo jag höll uppe under loppet! I slutet stod det hur mycket människor som helst som hejade på in i mål. Det var riktigt kul och jag kände att jag bara ville spurta in i det sista. Vilket jag också gjorde! Något som gjorde mig riktigt lycklig och grädden på moset var att mormor, morfar och världens bästa ziki kom och tittade. 

 

Mormor och morfar kom och tog lite kort efter loppet sen så blev vi bjudna på mat, jag och min vän carmen som också var med i loppet även hennes föräldrar var med, det var så trevligt. Medans vi åt satt vi och kollade på triathlondeltagarna, vilka kämpar alltså!  

 

Sen var det att njuta i solen fram tills att bussen skulle komma, jag och mina assistenter busade en hel del under tiden. 

 

Jag måste säga att det var ett superbra ställe som ha rullstol på också, jag tog mig fram överallt utan problem! HEJA SALA! 

 

Här är det lite bilder från loppet!

           

 

När jag väl var hemma klämde jag i mig en räkmacka och pratade en snabbis med mamma över telefon. Mamma sa att lillebror flyttar in i sin egna lägenhet idag, och då blir ju självklart storasyster nervig. Men han ska nog överleva.    Vi bestämde oss för attt ta en tur i permon och en joggingtur för min assisten ner till eskiln för att kika lite på wakeboard SM. Tyvärr hade tävlingen dragit sig mot sitt slut och det var inte så mycket kvar så vi begav oss hem igen! 

 

Nu ska jag ta en lång välförtjänt dusch för att sedan bara slappa och ringa mina föräldrar och prata lite mer om dagen!

 

Puss & Kram

Olivia Wallin    


Av Olivia Wallin - 22 augusti 2015 08:25

Hej

Nu är jag snart påväg till Sala för att springa Inovaloppet :) jag är laddad.
Hörs ikväll
kram Olivia

Av Olivia Wallin - 21 augusti 2015 12:41

Hej på er :)

Idag ska jag skriva och berätta om min gamla assistent Gunilla.
När jag skulle börja årskurs 6 så började Gunilla jobba tillsammans med mig. I början hade vi olika åsikter om saker och ting men efter vi lärt känna varandra så blev vi som helan och halvan. Vi hade så jäkla roligt tillsammans.
Efter mina tre år på Per-Ols skolan så följde Gunilla med mig till Olsboskolan där vi jobbade tillsammans tills min stundetdag stod och knackade på dörren.

Ett speciellt minne jag har tillsammans med Gunilla är när hon skulle fylla 60 år och skulle åka på solsemester tillsammans med sin familj.
Hon var så otroligt nervös för att flyga, det var de enda hon pratade om i flera veckor innan hon skulle åka. Jag försökte säga saker som förhoppningvis skulle lugna henne men det fungerade inte.
Som tur är så kom hon iväg på sin solsemester och jag fick gratta henne när hon kom hem igen.

Idag saknar jag våra galenskaper vi gjort tillsammans, hoppas du har det bra Gunilla och att vi snart ses :)

Kram från Oliva Wallin

Av Olivia Wallin - 20 augusti 2015 20:24

Hejhallå allihoppa! 


Idag har jag varit till Avesta badhus för att träna och få slappna av lite. Motivationen var kanske inte på topp men jag kämpade på så gott jag kunde. Det var kallare i vattnet än vanligt så det var riktigt mysigt att hoppa i bubbelpoolen efter träningen! 

 

När jag kom hem så ringde jag mamma som låg och glassade vid hotellpoolen i USA! Inte ett dugg avundsjuk, hon visade hur det såg ut och solen bara strålade. Medans jag och mamma pratade så slängde vi ihop lite matlådor till kommande dagar, baconsås och spaghetti samt ris och lax med dill-räksås. Det blev riktigt mumsigt! Jag satte mig och kollade på de avsnitten av Idol som har gått medans min assistent diskade och plockade undan från badet.

 

Precis när vi var klara med sista avsnittet så ringde pappa upp mig, det var skönt att prata med honom med, stackars pappa börjar jobba direkt på onsdag när dom har kom tillbaka till Sverige, men jag kan erkänna att det ska bli skönt att se hans arbetsbil på andra sidan gatan så jag vet vart han håller hus. Jag frågade även ifall han hade lust att hjälpa mig med matten när det drar igång. Vilket han mer än gärna gör! Det är lite synd att det är dålig uppkoppling så ibland försvinner både ljud och bild, men vad gör det? OHH vad jag saknar min familj nu. Det är en iallafall en tröst att få höra och se dem en stund varje dag även fast dom är på andra sidan jordklotet 

 

Skänker även en kvällstanke till min lilla ziki-kille och håller alla fingrar och tår för att han blir bättre snart!

 

Puss & Kram 

Olivia Wallin     

 

Av Olivia Wallin - 19 augusti 2015 13:30

 

Hej alla där ute i det vackra vädret! 

Här sitter jag och tänker på min lilla Tsatsiki han är fortfarande dålig och vi vet inte riktigt än vad som kommer hända med honom. Han kanske måste opereras, röntgas eller så kanske det bara går över av medicinen. Känns jobbigt att inte riktigt veta vad det är som är fel och vad som kommer hända. Min lilla kille, jag kommer så väl ihåg när han skulle komma till oss. Jag och Rasmus började tjata på mamma och pappa om att vi ville ha en hund, mamma var kanske lite mer lätt övertalad än vad pappa var men vi som ni vet lyckades ganska bra ändå. Mamma satt på internet och letade och vips så dök det upp en kull valpar i Sala. Alla såg så söta ut så vi åkte dit och kikade. Sen blev det hem och funderar och sen tillbaka igen då vi såg den där lilla lurvtotten så fin och gullig så vi bestämde oss för att han vill vi ha. Tiden att vänta på att få hämta honom kändes som en evighet men tillslut var det dags att hämta vovven med den lilla blå tassen. (Tassen var färgad blå så vi skulle få rätt hund med oss hem.) Han var så liten när han kom och man ville inget annat än att gosa hela tiden. Jag minns att jag inte var speciellt lycklig när jag var tvungen lämna han hemma när jag skulle till fritids. Helst ville jag vara hemma men hade även önskemål att ha med han dit. 😉 Han var i övrigt med oss överallt, inte klokt att han orkade hela bilresan ner till Öland, men jag och Rasmus var iallafall lyckliga att han var med. Siki min guldklimp i vardagen, gör ont i hela mig att han inte mår bra men håller alla tummar och tår att han snart blir bättre. 

Jag ska iallafall hem till mormor och morfar sen som är hundvakt till han medan mamma är i USA så då får jag kolla till honom ordentligt. Också blir jag bjuden på go middag såklart. ☺️


I övrigt idag har jag och A-L varit ute på promenad med meywalken sen har det bara varit jobb i fokus. Jag bloggat och A-L har hjälpt mig att ringa hur många samtal som helst. Allt ifrån sköterskor till försäkringskassa till skola och fritidsaktiviteter. Så nu är det förändring som står för dörren för jag har nämligen bestämt mig för att börja plugga. Gissa va? Jo! Matte utav alla jäkla ämnen, fråga mig inte varför jag har bestämt mig för det jag som annars har hatat matte men det är det jag är sugen på iallafall. Det känns bra, jag ska ha möte med studievägledaren i september och då har jag förhoppningsvis kommit på något mer jag vill läsa. Lutar lite mot samhällskunskap men vi får se. Känns bra att ha tagit detta beslut och att jag kommer ha något att göra på dagarna, men bloggen kommer fortfarande vara nummer ett. Något annat som jag bestämt mig för idag är att jag vill testa att börja rida igen, A-L som jobbat i Västerås förut hade koll på ett stall och komsikt nog har de avtal med RBU som gör att det är helt anpassat efter personer med rörelsehinder. Vilket är helt perfekt, så jag ska dit och hälsa på den 9 september. Det ska bli så himla roligt att testa igen och tillsammans med det är det fruktansvärt bra träningar rygg, bål och ben. Så nu jäklar ska jag ta tantbeteendet och slänga i soptunnan. 😆


Nu ska jag ner till Intersport för att köpa mig ett par cykelbyxor inför helgen så det kanske är lite mer bekvämt att gå med meywalken, sen dusch och hem till mormor och morfar som jag skrev tidigare. Så ha en underbar dag alla denna vackra dag. 😊


Puss och kram hela dan! 

Av Olivia Wallin - 18 augusti 2015 12:51

Hej allesammans!
Imorse käkade jag en rejäl grötfrukost innan jag drog iväg på meywalken runt kvarteret! Jag har en liten speciell väg jag brukar gå!
Jag kände mig riktigt stark idag!:D

Hoppade in i duschen efter det och sköljde ur medlet jag fick av Lena på frisörsalongen igår! Ska börja vara lite mer försiktig med håret och inte blåsa det så hårt, även vara noga med att börja fläta det, det sliter minst!

Idag kl 14 väntar en fisketur med farmor & farfar, Jossan och förhoppningsvis A-L och Alvin!:D
Men innan jag drar iväg på det så tänkte jag berätta om ett litet minne jag har som jag alltid blir full i skratt av! Ni vet när allt går så jäääääävla fel men man kan skratta åt det några dagar senare? Haha! Ett sånt minne är det!

Iallafall så handlar det ett sjukhusbesök jag fick göra när peggen åkt ur och mamma inte fick i den igen! Detta är väldigt många år sedan!
Vi hade ätit korv med bröd på kvällen och haft det mysigt, jag skulle sedan ta min medicin innan läggdags(tar medicin genom peggen) men det gick väldigt dåligt kan man säga! Mamma skulle byta ut peggen men hon fick aldrig i den nya, hålet växte ihop fort som bara den! Då är det bråttom! Man måste trycka in nått i hålet och hindra att det växer igen!! Mamma ringde till sjukhuset och berättade vad som hade hänt och frågade om vi kunde komma dit så fort som möjligt...? Men sjukhuspersonalen frågade om vi inte kunde komma imorgon istället... Mamma förklarade läget om att vi måste komma in fort!!! Jag och mamma var själva hemma och eftersom hon blev tvungen att förhindra hålet från att växa igen så kunde hon inte köra mig själv till sjukhuset. Vi bestämde oss för att ringa mormor & morfar och fråga om hjälp med skjuts men de hade druckit lite vin... Till slut kom mormor och & morfar med taxi hem till oss och morfar fick hålla i peggen medan mamma körde oss till sjukhuset!
Väl på sjukhuset fick läkaren inte heller i peggen och de bad oss sova kvar på sjukhuset över natten. Mormor och morfar åkte hem igen och vi bestämde oss för att ringa pappa och Rasmus från sjukhuset och berätta vad som hänt! De var bortresta och visste ingenting...
Mamma var mest orolig för att vi skulle bo på hotell om två dagar och så hände DETTA! Haha! Jag visste inte ens om att jag och mamma skulle bo på hotell och fick inte reda på det förän senare heller!
På morgonen när vi vaknat upp på sjukhuset så satt dom äntligen dit peggen igen och vi kunde vara lite lugnare!

Av Olivia Wallin - 17 augusti 2015 20:22

Hej!

Började min måndag som alla andra måndagar, drog till gymmet och körde ett riktigt grymt pass. Benen var riktigt möra efteråt. Tog även en sväng in till min frisör Lena för tidsvisning samt lite tips och råd om håret eftersom det blir så slitet när man blonderar det. Sedan blev det en promenad hem i det underbara väder. Sommarn är väl bara för fantastisk. Var dyngsvett efter gymmet, så hoppade in i en dusch innan mormor och morfar kom på besök. Sjävklart var min lilla pojke Siki också med. Tillsammans hade vi ett videosamtal med mamma från Florida, hon visade runt lite så vi fick se hur det såg ut. Sedan blev det att moffa i sig lite glass. I övrigt är det spa-kväll som gäller, ansiktsmask, fotbad, klipp/filning av naglar samt målning av dem. Har ju även lyxat till det med massage som jag fick av morfar förut. 


I övrigt idag har jag fått en ganska hård spark i arslet av A-L, för jag hade svårt att få ihop något att skriva om och då sa hon till mig att det kanske är för att jag inte hittar på så mycket roliga saker. Insåg då själv att jag är som kärringarna här i huset, så nu var det faktiskt dags att planera in lite saker så jag faktiskt får ha lite extra roligt. Vi såg bland annat att de går två filmer på bio inom den närmsta tiden som jag ska passa på att gå på, sen har jag även planerat in något jag längtar efter och det är nämligen att åka till Västerås och träffa min kära kusin Emelie. Så den 4 september tar jag tåget till Västerås och träffar henne för lite lunch, fika och kusinhäng. LÄNGTAR!!!!!!! Har även lite andra planer så nu jävlar ska jag leva livet mina vänner och göra saker som är roligt precis som vilken 22 åring som helst. 


Detta var allt från tanten på Dalavägen i Fagersta, ha det guld! 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🍁

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards