I min permo!

Direktlänk till inlägg 15 september 2015

Skräckupplevelse

Av Olivia Wallin - 15 september 2015 22:18







Hej alla! :) Här sitter jag och kollar tv, är allmänt seg och trött. Det måste vara detta tråkiga väder. Idag har jag varit hos en ortoped i Västerås, jag har gjutit av mina ben så att jag kan få fotskenor som jag kan ha när jag ska gå eftersom jag får så ont i fötterna när jag går. Jag får ont för att att jag går mycket på tå och då ska skenorna hjälpa mig att hålla foten mer platt. Hoppas det funkar. Pappa fick följa med för jag har många skräckinjagande minnen ifrån det där med att gjuta av kroppen. När jag var liten skulle jag nämligen ha en skena som jag skulle stå i och då var man tvungen att gipsa in hela kroppen för att få till det bra. Det kanske inte låter jättefarligt med jag har cellskräck vilket gjorde att jag hadd fruktansvärt panik när jag låg där instängd i en massa gips. Så då gav de mig en spruta i huvudet som gjorde att jag skulle bli lugnare, fick i denna skräck kolla på film som tur var så man iallafall fick något positivt ut av det. Det konstigaste var att det kändes väldigt obehagligt idag också men det var väl de där minnena som spökade. Det gick iallafall väldigt bra och vi var inte ens där i en timma. 




Efter ortopeden så åkte vi till pizzahut för att käka buffé, vi hade jättetrevligt och pratade för fullt om resan jag ska göra till Rasmus i Florida. Ni ska bara veta hur mycket jag längtar. ❤️ Sedan en tur till IKEA, lite konstigt att vara där efter morden som begicks där för ett tag sedan. Vi strosade och kollade på allt men blev inte så mycket inköpt, blomdekoration som ska sitta på kylskåpet och lite servetter. 




Väl hemma var jag helt slut och tog mig en välförtjänt vila, sedan har det inte hänt så mycket. Vi fixade dekorationen på kylen, duschade, käkade och nu som sagt kollar jag tv och ska snart sova. I morgon ska vi ha personalmöte här så det är bara att kliva upp i ottan och fixa allt som ska fixas innan. Önekar er alla en toppen dag i morgon! 




God natt! ❤️💤

 


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olivia Wallin - 15 januari 2016 16:27

Jag vill lägga upp lite bilder här idag. Varma kramar från Olivia ...

Av Olivia Wallin - 14 november 2015 13:14


            I natt har det hänt en fruktansvärd terrordåd i Paris och många människor har misst sitt liv och många är skadade. Så idag skänker jag alla mina tankar till Paris, alla drabbade och anhöriga.    VILA I FRID ❤️...

Av Olivia Wallin - 11 november 2015 16:22


Idag på förmiddagen hade jag och mamma möte med chefen, det gick bra! Efter det satt jag och Jossan oss vid köksbordet och försökte förstå oss på min nya dator. Det gick både bra och dåligt! Annelie som levererade datorn har lovat ett nytt möte m...

Av Olivia Wallin - 10 november 2015 11:47

Hej! Igår var jag på gymet! Det gick bra! Åkte hem igen för att äta och duscha. Efter det åkte jag till min psykolog. Väl hemma igen så kom mamma, Siki och farmor på besök och fikade. På kvällen åt jag makaroner och korv, det var gott! d...

Av Olivia Wallin - 8 november 2015 15:06


Hej på er! Nu ska jag berätta var jag har varit och vad jag har gjort. I lördags förra veckan var jag hem till min farmor och fikade, vi pratade och hade det mysigt. På söndagen skulle Rasmus sova hos mamma och jag trodde dom ville vara själv...

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards