I min permo!

Alla inlägg under oktober 2015

Av Olivia Wallin - 8 oktober 2015 19:56

Hejsan hoppsan fallerallera! 


Idag har jag varit på stan med mina två assistenter Amanda x2. Köpte svarta byxor som jag verkligen behövde, även lite annat smått och gott. Tog en lunch på pizzeria Elmaro där vi blev kvar ganska länge och pratade en massa tjejsnack. Påvägen hem fick jag ett sms av pappa som sa att han och farmor skulle komma upp och köpa med Kinamat. Supermys! 

När de var här pratade vi med Rasmus vilket var jättekul. Fick två myskuddar av farmor plus farfars julslips så nu kan jag känna lukten av farfar. 


Påtal om farfar så var jag i tisdags och tog farväl av farfar. Det var bra. Men när jag och pappa satt i bilen kunde jag inte hålla tårarna inne längre. Undra hur länge man är ledsen egentligen? 

Men för att få något annat att tänka på var jag på föreläsning, där fick jag lyssna till Magdalena Forsberg. Det var intressant, hon sa att det var viktigt med mål och visioner. Mycket inspirerande! 😊


I övrigt denna vecka så var mormor och Tsatsiki här, igår,vi fikade och mormor läste även bok för mig. ☺️ Tog även ett samtal med med pappa för att prata lite. 😊😘 I helgen är inget planerat, så vi får se vilka äventyr som väntar, men nu ska jag iallafall kolla på Tv. 😁


Natti ❤️

Av Olivia Wallin - 4 oktober 2015 13:12

Igår hände en fin liten sak...
En vacker liten fågel råkade flyga in på min balkong, men jag vill inte se det som en olyckshändelse, utan något fint! Jag tror nämligen att det var farfar som kom och sa hej!<3

Igår åkte jag till Avesta och storhandlade på Willys med pappa!
På eftermiddagen kom farmor på besök och pappa lagade mat till alla oss, det var gott!

Vi kollade på lillebrorsans match på TV, dom förlorade men det roliga är ju att titta på Musse!

Idag ska jag hem till mammas lägenhet, hon bor nu mer där med min lilla kille Siki! Vi ska käka kanelbullar eftersom det är kanelbullensdag idag!

Här kommer en bild på den vackra lilla fågeln som jag misstänker var farfar!<3

Ha en fantastisk dag alla och ät mycke bullar!

Kram Olivia

Av Olivia Wallin - 3 oktober 2015 12:36

Hej på er! 

Igår var jag till sjukhuset för att visa upp min nageltrång och tänkte väl mest att jag skulle få en fin liten omläggning. Men inte då, läkaren skulle slita bort nageljäveln. Höll på att svimma när han sa det och direkt kom sprutorna fram. De var de värsta jag sett, stora som fan. Två stycken satte han i tån och 3 pers fick hålla fast mig och han fick ta i utav bara helvete för att få in den där bedövningen. Sen gick det fort också vips så var nagel väck. Fick ett stor omlägg så det ser ut som om jag vad en potatis som tå, så nu kan jag inte ens ha skor på mig utan får glida runt i strumplästen. 

Idag känns det ont i tån men faktiskt inte lika ont som det kändes innan han tog bort nageln. Det var verkligen en riktigt illa nageltrång. Så nu hoppas jag en fin nagel växer ut igen! 😁😁


Nedan ser ni bilder och jag vill varna känsliga tittare!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Olivia Wallin - 2 oktober 2015 17:31

Idag ska jag berätta om en väldigt tråkig sak....
Min bästa farfar har dött..
Det hände i tisdagskväll och jag fick reda på det på förmiddagen på onsdagen av pappa som kom upp och berättade..
Nu är jag väldigt ledsen och har vart det av och till sen jag fick reda på det.
Pappa sa att han är i himmelen nu, och det är han! Vi har gjort mycket kul tillsammans jag och farfar, massa resor och utflykter, det ska jag minnas!!!!<3

Det kommer kännas konstigt att komma hem till farmor nu och att han inte är där, väldigt tomt!
Han sover så gott i himmelen nu min älskade farfar!

Sist jag träffade honom så fick han inte ens kram när vi skiljdes åt, jag hann inte få den där sista kramen och det känns så dumt nu...

Men livet blir inte alltid som man tänkt sig så ta hand om era nära och kära och ge dem alltid en kram innan ni skiljs åt!

Vila i frid älskade farfar!<3

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards