I min permo!

Alla inlägg den 29 april 2015

Av Olivia Wallin - 29 april 2015 12:19

Hej på er kära läsare!


Idag blev det att gå upp lite tidigare för att hinna iväg med taxin till habiliteringen för att få nya blissymboler på vanliga rullstolen, dessutom fick jag en framhjulsinställning då ena hjulet har hängt i luften ett tag. Vi diskuterade även ifall jag ska testa ett kedjetäck när jag ska sova för att kroppen ska få chansen att slappna av lättare, det ska bli spännande att få se om det funkar. Eftersom det blev så bra med rullstolen så tog jag en promenad tillbaka från sjukhuset och då svängde jag in på banken för att beställa ett nytt kontokort och samtidig handla lite mjölk.


Nu ligger träningsvärken på en stark 9 på en skala 1 till 10! Det gör till och med ont att sätta sig på toalettstolen! Förhoppningsvis lättar det lite när jag dragit ut och gått idag.  


Nu är det dags för lite käk, hoppas ni får en fantastisk eftermiddag så kommer det fler uppdateringar ikväll!

Puss och Kram

Olivia Wallin


Av Olivia Wallin - 29 april 2015 00:22

Hej mina kära läsare!
Dagen började med skön lugn frukost och sedan slappade jag till filmen Micke och Veronica medans jag fick mina naglar fixade, jag valde att måla dem riktigt djupröda och fina. Dagen fortsatte sedan med att min sjukgymnast Barbita kom tillsammans med en kollega för att ställa in min meywalk som var alldeles för låg. Det tog sin lilla tid men efter många om och men så blev den färdig och perfekt.

Ni kanske undrar vad en meywalk är? Det är en gåstol som hjälper mig att kunna stå och hålla mig upprätad så att jag kan gå utan hjälp från en assistent som håller i mig. Det är viktigt för mig att gå, inte bara för att få starka ben utan också för att bibehålla mina rörelser och möjlighet att gå. Det är ju också väldigt bra träning och det behöver ju alla. Så på kvällen tog jag mig en promenad till Coop för att posta lite brev och sen tillbaka hem. Det gick bra och var otroligt skönt att röra på fläsket, dock fick jag både ont och blev trött i ben och fötter men det är inte så konstigt eftersom det är längesen jag gick så långt. Jag kommer garanterat ha en hemsk träningsvärk i morgon men ändå ska jag ut och gå då med.

Något jag inte fattar är hur FAN jag klarade mig utan att träna i höstas, det som är både så otroligt viktigt men också något jag tycker är roligt och älskar. Jag är verkligen glad över att jag äntligen kommit igång med träningen ordentligt igen.

Men nu ska jag hoppa in i en varm dusch, sen så blir det en efterlängtad dejt med kudden. ;)
God natt mina vänner!
/ Olivia Wallin


 
Så här ser meywalken ut!

Postar brev!  
 
Nyfixade naglar, fingarna är också fixade. :)



Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards