I min permo!

Alla inlägg under augusti 2015

Av Olivia Wallin - 31 augusti 2015 18:31

Hej!
Dagen började lugnt och skönt med en sovmorgon! Jag och A-L hade bestämt oss för att överraska Jossan med en kul grej! Jag fick visa vägen dit vi skulle och vips så var vi i bowlinghallen! Jag började med en fika som bestod av chokladboll och plopp! Sen drog matchen mellan oss tre igång! Det blev väldigt jämt och allt slutade lyckligt trots att vi alla är såna tjuriga vinnarskallar! Haha! :D

Vi handlade på Coop efter och när vi kom hem så satt både jag och Jossan igång med att jobba hårt, kändes som ett kontor med papper, datorer och skrivare!

Som ni alla vet så är ju min älskade lillebror i Florida och jag tänkte nu skriva hur det känns att ha någon man tycker så mycket om SÅÅÅ långt bort. Det är konstigt men också väldigt kul! Jag har kommit på ett sätt för att man inte ska sakna ihjäl sig och det är att lyssna på musik! Musik är bra för det kan man lyssna på ensam och även tillsammans med andra.. Här kommer mitt låttips:

Du är aldrig ensam - Mauro Scocco

Ni får jätte gärna tipsa mig med bra musik! Helst svenskt!:D

Jag bjuder även på denna bild, är lite sugen på att börja ;)

Och på denna från idag när jag lurade iväg Jossan till bowlingen!

Ha en fantastisk kväll allesammans!

Kram
Olivia Wallin

Av Olivia Wallin - 30 augusti 2015 22:22










Hej alla glada!

Just nu sitter jag halvdöd i fåtöljen efter en låååång dag. Åkte redan vid halv 10 till Sala för att en andra gång delta på Salamässan. Det var en heldel uppträdanden idag, ett gäng från Glada Hudik-teatern sjöng, Per Johansson var också uppe på scenen, Inova assistans delade ut ett mångfaldspris till Columbuskören som är en kör för personer inom LSS. Samma kör gjorde även ett uppträdande med Glada Hudik-gänget och sjöng Kents låt "Sverige". Sedan jobbade vi även lite i Inovas monter innan det var dags för att gå ut till scenen igen för att kolla, lyssna och dansa till Panetos. Snacka om ett riktigt röjar-gäng. Sen var det dags att åka hem vid kl. 17. Då blev det mat tillsammans med mamma vilket var mysigt att vi fick en liten stund för oss själva för A-L fick sticka ner till coop och köpa mjölk som var helt slut.  Sen har det mest varit slapp på kvällen, kollade Kristallengalan men tyvärr hade jag hoppas på lite andra vinnare. Men galor är faktiskt väldigt roligt att se. Kollade även på det här nya programmet TV-soffan. Men nu har jag ögonen på Beck-I Guds namn men är så trött att det är svårt att hålla ögonen öppna. 


I morgon ska jag göra något jag inte gjort på länge, men det tänker jag inte heller avslöja nu för vi har inte ens berättat för Jossan vad det är och det är hon som kommer och jobbar i morgon. Så håll koll i morgon om ni är nyfikna. Men nu ska jag kolla klart Beck, sen direkt in i sängen. Natti! 😍😘💤


Bilder från dagen 😊

 

Av Olivia Wallin - 29 augusti 2015 17:23

Igår var jag, mina assistenter, mamma och mormor på en föreläsning i Sala. Den hette "I huvudet på en normalstörd". Det är Per Johansson, ni vet han som har startat upp glada huddiksteatern. Den var toppen bra, rolig och intressant. Han berättade om sin resa och alla dessa fantastiska personer han jobbar med! Man får verkligen sig en tankeställare! Ni som inte gått på denna föreläsning borde iallafall köpa hans bok.


Såhär står det på baksidan.

Det börjar med att Pär Johansson får jobb på den kommunala dagcentret i Huddiksvall. När han får se att de funktionshindrade skickas på kurser för att lära sig knyta skorna blir han frustrerad. Nog borde de få använda sin kreaktiva energi till något vettigare! Pär köper skor med kardborreband åt dem och föreslår att de ska börja spela teater i stället. Resten är en svensk framgångssaga.

I elva livsbejakande budord berättar Pär om avgörande händelser i sitt eget liv och delar med sig av de erfarenheter åren med Glada Hudik-teatern har gett honom. Han vet att det inte bara är han som lär ensemblen något- det är dessa så kallade utvecklingsstörda som lär honom, en normalstörd, vad det egentligen innebär att vara människa.



Här har ni den här fantastiska människan! Pär Johansson


Nu ska jag bli bjuden på mat av min underbara pappa.

Ha en trevlig lördagskväll!


Ha det bäst!
Olivia Wallin

Av Olivia Wallin - 28 augusti 2015 12:00

SALAMÄSSAN!

 

Hej, just nu sitter jag i taxin påväg till Sala för mässan där. Jag ska stå mitt i smeten med INOVA -tältet med två av mina assistenter, cheferna med fler. Det ska bli spännande och få möta och prata med nya människor där! 

 

På kvällen har vi blivit bjuda på föreläsning av Pär Johansson "I huvudet på en normalstörd". Ledaren för Glada hudik-teatern!  Det ska bli riktigt intressant att lyssna på honom för att han jobba med personer som har handikapp. Jag, mamma och mormor samt några av mina assistenter ska kolla på den tillsammans.

 

När vi rundar av i Sala blir det att åka hem och fixa till mig för Fagerstas höstfest! Då får vi se vad fagerstas uteliv har att erbjuda denna fredagskväll!   

 

Puss & Kram 

Olivia Wallin   

 

 

 

 

Av Olivia Wallin - 27 augusti 2015 16:44

Tjabba!

Idag var det dags för simträning igen, så någon sovmorgon blev det inte. Vilken tur att jag inte skulle vara utomhus idag med detta vädret! Nu märker man verkligen att hösten är påväg! Träningen gick bra idag och så kom vi på ett bra sätt för att jag skulle bli helt avslappnad i bubbelpoolen vilken var skönt. Efter badet så tog jag mig lite mat innan hemfärd. 

 

I sånt här väder så blir jag fruktansvärt trött faktiskt, så jag slängde mig i soffan och lyssnade på klipp från NJR med "fantastiska farao". Den mannen är bra knasig!  

 

Sen har vi packat och förberett för morgondagens äventyr så det bara är att dra iväg. 

 

Puss & Kram 

Olivia Wallin  

Av Olivia Wallin - 26 augusti 2015 14:23

Vad är det som sker runt oss?? Först knivhugger en kille två personer inne på Ikea i Västerås sen en vecka senare brinner cafe Elsas ned till grunden i Norberg bara en mil här ifrån.

Vafan blir det nästa gång? Man blir ju orolig bara man går till affären..


Pappa kom förbi tidigare, var kul o se han! Fick ett par jätte fina skor av honom! Under samma tid var Miranda också här med sin lilla hugo, hennes söta vovve!

Nu har jag precis ätit lite lunch och ska pallra mig ned på stan för att handla. Sen kommer Mamma och min lilla kille Tsatsiki hit på fika!


 

Lilla Hugo i mitt knä   


Kram

Olivia Wallin

Av Olivia Wallin - 25 augusti 2015 11:47

Det är bra för en person med en CP-skada att träna för att bli stark i kroppen. Du kommer även må bättre och bli piggare av träningen.
Jag vet hur det kan gå när man inte tränar.
Man blir större och kan inte längre hålla upp sin kropp. Det är lättare att ramla och göra illa sig. Så styrkan är otroligt viktig.

Under tiden jag inte tränade så blev jag ledsen och nere, det kändes som att inget var roligt längre. Botten var nådd.

Idag har jag varit på gymmet och tränat, skönt att träna på morgonen så man har hela dagen fri sen :)
Min mormor kommer på besök idag, hon ska laga mat till mig.Min snälla mormor!

Nu ska jag igång med massa annat. Ha en bra dag.
Kram Oliva Wallin

Av Olivia Wallin - 24 augusti 2015 17:33

Hej!


Idag var det upp ur sängen, in i duschen och sedan lite frukost. Sen åkte jag till västerås sjukhus för två läkarbesök.

Först träffade jag en sköterska som kollade på min peg. Där blev jag inte så mycket klokare direkt. Tycker den krånglar mycket, medans hon tyckte den såg bra ut.  Sen blev det lunch och fika i sjukhuscafeterian. Var ett tag till nästa besök så passade på att sitta i solen.

Nästa besök var hos ortopeden där vi pratade om skenor till mina fötter, som jag ska ha på mig när jag går i min maywalk. Där blev jag klokare iallafall!


Jag tycker det är lite tråkigt att man måste åka sjuktransport när man ska till sjukhuset, man får inte bestämma när man ska åka och man måste åka med andra personer, nu när vi skulle hem var det jätte trångt med två rullstolar.


Nu kommer snart mormor hit! självklart är min lilla kille med också! :)


Kram

Olivia Wallin  

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards