I min permo!

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Olivia Wallin - 5 maj 2015 20:24

Hej på er alla där ute!


Dagen började med att göra sig klar för möte med chefen, pappa och mina assistenter. Det blev som vanligt mycket babblande och fikande, och alltid lika roligt att ha alla här samtidigt! Jag, Jossan och Miranda tog en snabb lunch innan vi drog iväg till gymmet för att köra ett stenhårt pass för ben och axlar.


Idag testade vi att med hjälp av ett brett band spänna fast mig i maskinerna för att få mer stabilitet i rörelserna, det kändes riktigt bra! Jag hade verkligen kontroll över övningarna, så det är verkligen något vi ska använda framöver.

Eftersom min kropp är som den är så får jag hela tiden försöka hitta nya sätt att träna på och då är det bra med elastiska gummiband och fantasifulla assistenter. Idag hittade vi ett par nya övningar för axlarna som krävde en del koncentration och vilja! Då mina axlar inte får jobba så mycket naturligt och jag får väldigt ont mellan gångerna så är jag glad att jag har hittat övningar jag kan göra på gymmet men även hemma för att bygga upp musklerna och bli starkare.


På gruppbostaden jag bodde på förut fick jag inte möjligheten till att träna så mycket som jag behöver även fast det enligt mig är främjande för både kropp och själ, det var verkligen en pina att se min kropp förändras från en smal slank kropp till en rund, lite halvpluffsig degpåse och det bara för att det inte fanns tillräckligt med personal... Tur att tiderna förändras! Det är en så himla skön känsla att klara av fler och tyngre övningar, jag känner verkligen att det börjar gå framåt och känner att jag kan nöjas åt mina framgångar! Inspirationen och motivationen är på topp och jag kan inte låta bli att drömma mig bort hur stor utveckling jag kommer ha gjort om ett år. För så säker är jag på att jag kommer lyckas att jag kan unna mig att drömma bort och tänka JAG SKA BLI STARK SOM EN BJÖRN!


                                          

Men nu är denna björnen trött så det får avsluta denna kväll, nu blir det lite mys innan det är dags att slänga sig i säng!
Puss och Kram
Olivia Wallin   


Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards