I min permo!

Alla inlägg under juni 2015

Av Olivia Wallin - 8 juni 2015 19:47

God kväll alla!! 

Har haft fullt upp hela dagen och har egentligen inte tid att blogga nu heller, men det stoppar inte mig!

Idag på förmiddagen var jag på gymmet och mosade på med benövningar och en armövning. 

Har ju inte blivit bad på länge nu vilket gör all annan träning jätte viktig!!!

 

Efter gymmet rullade jag in till Lena för att göra mig snygg i håret inför halmstadsresan! 

Här kommer före och efterbilder!

 

FÖRE...

FÖRE:2

   

UNDER BEHANDLING:

   


EFTER:

   

Så himla skönt att bli ljusare nu till sommaren!! 



Efter att jag varit hos frissan i typ tre timmar så rullade jag vidare mot Lidl för att köpa lite käk.

när jag kom hem så käkade jag pasta med baconröra!


När maten var intagen så tog jag en låååååång dusch, skönt!

Nu sitter jag här och bloggar, dock har jag andra måsten att utföra!


Ha det gott och en skön kväll alla underbara läsare!


kram

Olivia Wallin

Av Olivia Wallin - 7 juni 2015 20:08

Halloj!


Igår var man lagomt seg. Bakis och trött! Blev sent hem från krogen i fredags. Tänkte först att det inte skulle bli så sent, men när O'learys stängde drog vi till Hamnkrogen. Så himla kul att träffa både gamla och nya vänner! Älskar tt lära känna nya människor! Lite synd att det inte är handikappanpassat dock.. När jag skulle ned på terassen längst bort fick två av mina assistenter knuffa ned permon för kanten. Och sen när jag skulle upp därifrån fick vi ta hjälp av en vakt sen en annan kille som fick lyfta samtidigt som min assistent gasade för fulla muggar! Men upp kom jag till slut! Snälla människor det finns!


 

Jennifer, Sofhia och jag. Fina Miranda stod tyvärr bakom kameran :-(


På förmiddagen idag kom Jennifer som var med oss i fredags förbi med fika så vi drack kaffe tillsammans jag, hon, Sofhia och Miranda! Super trevligt! Sen gick jag ut på en låång promenad. Påväg hem insåg vi att min mobil hade glidit ur min jacka!! Efter att letat i panik överallt kom vi på att om någon har hittat den kan vi ju ringa till den. Och gissa vad, en kille svarade så vi gick tillbaka till ringvägen där han hittat den så fick jag tillbaka den. TACK SÅ HIMLA MYCKET!!


Har haft mormor och morfar förbi här på kaffe nu på kvällen, super mysigt att få träffa dem! :D Nu ska jag ta en lååång dusch sedan krypa ned i sängen och kolla serier!

Hoppas ni haft en bra helg!


Kram Olivia Wallin   

Av Olivia Wallin - 5 juni 2015 19:20

Halloj!

På fm var jag ner på Arena och tränade, körde milon x 2! Det gick super bra. Sen körde jag igenom armarna med gummiband! Det var sååå härligt att gå ner dit i det fina vädret, eller ja gå och gå. Jag körde på högsta växeln och då fick min assistent lite löpträning på köpet. Jag bestämmer ju tempot, hehe! ;-)

Vi stannade på stan för att hämta ut en grej, fast det är en liten hemlighet så kan tyvärr inte berätta vad!


Vi åt en snabb lunch så vi kunde få gå ut igen i det underbara vädret och sola. Blev ägg med Sofhias laxröra, det var så gott! Sen spenderade vi em i solstolen, himla skönt! Som jag har längtat efter detta väder, och nu kom det!


Det firar vi med en tjejkväll nere på O'learys! Det ska bli hur trevligt som helst!

Planen var dock först att vi skulle på Hamnkrogen, men även fast vi ringde igår och skulle boka bord hade de fullt. Och  det är lite knepigt att bara glida in på ett ställe med rullstol utan att ha bokat bord. Men vi är lika glada för det! :-)


Hoppas ni får en super trevlig kväll i det fina vädret!

Kram Olivia Wallin  


 

Min assistent Sofhia och jag!   Nu drar vi oss ned på stan!

Av Olivia Wallin - 4 juni 2015 22:29

Tjena där ute!

Som jag skrev tidigare så har jag haft besök av mina älskade pantertanter från Olsboskolan, som är min gamla skola. Det är en särskola och där började jag redan i första klass och gick sedan där tills jag tog studenten eftersom det inte finns någon möjlighet för att en person som jag ska kunna gå endast i en vanlig skola eftersom jag alltid behöver assistans. Men jag gick ändå vissa lektioner nere på det "vanliga" skolan också eftersom jag läste barn och fritidsprogrammet där. Men som ni kanske förstår så betyder ju dem som jobbar där så otroligt mycket för mig så det var riktigt roligt att de kom och hälsade på eftersom jag längtat så efter mina pantertanter.Fick en superfin liten blogga av dem, TACK SÅ MYCKET! :D  

När jag ändå håller på att skriva om skolan och sånt så vill jag passa på att tillängna en del av detta inlägg till en fantastisk person som heter Ingalill.

Ingalill var min assistent i HELA nio år, vi lärde känna varandra innan till och utan till så vårt jobb tillsammans kändes verkligen tryggt och bra. Vi kände varann så bra att jag till och med var hemma hos dem flera gånger vilket också resulterade i att de blev min kontaktfamilj som jag var hemma hos på helgerna ibland. Både Ingalill och Esa (Ingalills man) blev som mina bonusföräldrar. De har även en dotter som heter Adina som är som den syster som jag aldrig fick biologiskt. Jag har verkligen haft tur att jag fått ha en extrafamilj, ännu mer kärlek till mig och fler personer som får plats i mitt stora hjärta. Jag älskar verkligen dem, men nu förtiden träffas vi tyvärr bara ibland vilket är otroligt tråkigt för jag längtar att vara hemma hos dem, så snart får jag väl åka upp och våldgästa dem lite. ;)

Nu på kvällen har jag inte gjort så mycket, käkat macka och suttit här och bloggat. Sitter och väntar varje dag på att SVT ska höra av sig om att min intervju ska sändas men har tyvärr inte fått något datum eller tid än. Men nu ska jag väl hoppa i säng snart, för i morgon ska jag upp till gymmet på morgon och pumpa lite muskler. Så ni alla får sova så otroligt skönt för det ska jag göra. NATTINATTI!

Puss och Kram
Olivia Wallin   

Av Olivia Wallin - 3 juni 2015 22:13

Hallå!

Idag hade jag ingen aning om vad jag skulle skriva, kom verkligen inte på något..
Men jag berättar lite om min dag iallafall. Tanken var att vi skulle spendera våran dag i badhuset,

men när vi kom dit var det stängt.. Så när vi ändå inte hade några planer bakade vi bullar, vanilj och kanel.

Vilket väder det har varit idag, regn sol regn sol regn. Knappt så man våga sig ut, haha! Tänk sen när man kan sola och bada en hel dag, det känns såå långt bort nu..

Pappa kom förbi en sväng och snacka lite skit sen efter det blev det faktiskt lite sol på kvällen så jag åt kvällsmat ute på balkongen. Tog en lååång dusch sedan la jag mig i sängen, kollar just nu på Tre Kronor, har börjat om på säsong 1 igen!  

Imorgon kommer mina gamla lärare från skolan och hälsar på mig, läääängtar!



Kram Olivia Wallin   




Av Olivia Wallin - 2 juni 2015 21:22

Jag hade endel ärenden att göra på stan idag så efter frukosten drog jag ner dit, passade även på att handla lite på vägen hem så min assistent kunde laga tacopaj med kyckling. En personal jag hade på blanka gjorde den till mig förut och den är så himla god, så nu hade Louise fått receptet och kunde laga de till mig.
Efter den sena lunchen satte jag mig i fotöljen en stund med ipaden innan mamma och siki kom på lite fika.
Nu ligger jag i sängen efter en skön dusch och tjejsnackar med Louise, ska strax sova för ska gå upp tidig imorgon. Imorgon blir det simning.

 

Vill bara säga att det är så himla kul och snällt av er som kommer fram och pratar om bloggen och vill visa er vilka ni är som läser den. Jag uppskattar det så mycket!

Kram på er alla guldklimpar!

Av Olivia Wallin - 1 juni 2015 17:17

Här har ni länket så ni inte missar sändningen med mig om mig, bloggen och livet. Hoppas verkligen att ni tycker om den! Och som alltid, gilla, dela och kommentera   

http://t.sr.se/1I43c30


För övrig har jag varit på ett riktigt grymt gympass o milon! Körde tre varv plus andra övningar. Tog en taxi ner för att vädret inte var speciellt lockande att gå på promenad i, men det sprack upp och blev fint så tog frisk luft på vägen hem istället.


Puss & Kram

Olivia Wallin  

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards