I min permo!

Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Olivia Wallin - 9 juli 2015 17:57

Halloj!


Första jag gjorde när jag gick upp var att göra lite stretching på golvet i vardagsrummet. Sen käkade jag och min assistent frukost ihop, mysigt!

Sen började jag direkt skriva på det förra inlägget jag la upp. Inte lätt att förklara allt, men jag gjorde mitt bästa och hoppas att ni förstår!

Har lagat storkok med matlådor, fläskfile och kassler blev det! :D Åt fläskfile, pasta och sås.

Min assistent Miranda kom förbi på en kaffe, var länge sen vi sågs, så det var suuuper trevligt! Tog någon timmes paus i bloggandet, men fick många goda råd! Sedan fortsatte jag skriva! Nu ska vi lyssna på "Den fantastiska resan" sen äta lite kvällsmat. Blir tidigt ikväll då jag är super trött, men innan jag kryper i säng måste jag kolla badväskan så allt är packat, för imorgon ska jag nämligen till Avesta och bada! Wiho!


Igår när jag gick på stan, träffade jag på min låtsaspappa Esa. Var suuuper kul!! Bodde hos Esa, Ingalill och deras dotter Adina ibland på helgerna när jag var liten. Min extrafamilj, älskar dom så himla mycket! Riktigt fantastiska människor!


Ha det bäst!

Olivia Wallin  

Av Olivia Wallin - 9 juli 2015 17:35

När man har en cpskada är det oftast så att man inte bara har svårt att röra sig, utan att man också har något som kallas spasticitet. Spasticitet är när starka muskler tar över de svaga. Och ni kan ju tänka er hur en rörelse kan bli då, inte riktigt som man tänkt sig alltid.

Kanske blir det med mer kraft, mer åt höger/vänster än vad man ville från första början. Ibland kan en arm flaxa ut och slå till något(ibland någon   ), vilket inte är så himla toppen.

Men vet ni vad?? Det är samtidigt till en fördel också. Det gör att jag kan stå på mina ben, dom blir helt raka och spända, vilken gör att jag kan stå/gå med balanshjälp.


För ett par månader sen när jag och min assistent skulle köpa mjölk gick det väldigt fel och vi skämdes ihjäl. Ni kanske läste inlägget om det? Om inte så kan jag berätta igen!

När vi hade handlat och var påväg hem skulle jag ta över körningen av permon utanför affären, Jag får inte till handen riktigt och då när jag försöker fixa till den, råkar jag köra bakåt istället för framåt, in i en stolpe och mjölken som hänger där bak läcker ut och bildar en pöl utanför Coop. Nu i efterhand är det bara roligt, men då höll vi på o dö av pinsamhet!!!


Men det är sånt man får ta, jag är iallafall glad att jag har min spasticitet!!


 

Här ser ni hur gärna jag bara ville sjunka genom marken!

Presentation


Jag heter Olivia Wallin och kommer i denna blogg skriva om mig själv, mitt liv och allt runt omkring det. Jag är 21 år och har en CP-skada som jag haft sen födseln. Jag är en glad tjej som gillar utmaningar och ser hellre optimistiskt på livet. Hoppas ni

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards